Hello =)

God morgon!

Härligt väder idag, solen skiner =)
Idag ska Tulay och Elias komma hit. Kommer nog vara här hela dagen kanske, dom håller på att flytta så då kan dom inte vara hemma. Ska bli trevligt. Linda kommer oxå förbi en sväng, jag ska göra slingor på henne.
Sen måste jag nog skicka iväg momme och handla lite, om vi inte tar en sväng med vagnen sen.

Igår va jag hos Ulla Isabelle och Fanny. Vi åt pizza =) Träffade även Sandra och Pontus och Emelie kom förbi med My, gud va stor dom är =) Tänk att min lille plutt ska bli så stor! Och Pontus kunde redan krypa (är 6 mån) han ställde sig nästan upp oxå, man ser i allafall att han är på väg! Det va trevligt, Ulla tvättade även till mig, snällt! Så jobbigt att vara utan tvättmaskin, man får tvätta lite här och var.

Just ja, vi har bestämt namn nu! Det blir Eric Karim Emanuel Botander. Vi knäppte kort för tidningen i torsdags så då bestämde vi oss för namnet så det kunde stå i tidningen. Funderade om vi skulle stava med C eller K, men det blev C som M tyckte, låter lite mer internationellt ;) För han är ju inte helsvensk =)

I allafall, i torsdags hade jag klätt på Eric en vit body och svarta byxor, jag och momme hade svart på oss. Sen så började det spraka i magen på honom, yes tänkte jag, va skönt att han får bajsa! Ja och inte lite den här gången heller, det åkte upp bak i blöjan så den vita bodyn va inte vit längre =( Så då var det bara att byta kläder. Vi skulle på läkarbesök innan fotograferingen. Jag tog med ett ombyte till utifall han skulle kräkas eller nåt.
När vi kom dit så tog vi av honom naken, han blev lite ledsen så momme tog upp honom i famnen, då kissade han ner momme ;P sen vägde och mätte dom och läkaren kikade lite mer på honom. Sen skulle vi klä på honom. Då kissade han igen rätt ut i rummet, och det kom såklart på hans egna kläder som låg bredvid. Så då blev det tillslut det tredje ombytet på kortet =P.

Han växer så det knakar! Nu ligger han över mitt-kurvan i vikt! Har legat lite under innan.
I torsdags vägde han 4720 g och va 55,5 cm lång! Stor kille =) Då va han 4 v och 6 dagar gammal =) 

Va konstigt det känns att skriva/säga Eric! =) Men man vänjer sig väl.. Och jag är inte helt hundra på att jag tycker han passar att heta Eric, men han växer väl in i namnet. Jag tycker inte att nåt annat namn skulle passa heller =P Plutten har känts bra att säga ;P Well well.. Man kan ju byta ifall det känns helt fel om ett tag. Har inte skickat in papperen än.

I torsdags va vi även på våningen och käkade! Supergott, men dom spelade FÖR HÖG musik, va uppträdande, så vi fick gå ner med plutten ;) i gallerian medans dom spelade. Vi skulle haft hörselkåpor på honom, men det hade vi inte. Men det gick bra, va inte så jättelånga stunder dom spelade åt gången. Men till och med vi vuxna tyckte det va alldeles för högt, det va inte behagligt att lyssna, fick nästan ont i huvudet. Jag och momme bjöd min mamma + johnny, pappa + ingalill och farbror tord + elsy. Va vår julklapp till dom =)

Lägger upp lite nya kort när jag lagt in dom på datorn.

Nu ska jag försöka sova lite medans Eric sover i gungan, han ville inte sova i sängen nå mer.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: nikita

oh härligt att ni bestämt namn =)

2007-12-22 @ 16:47:10
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Nudel

Åh, ett NAMN. Eric med C gillade jag. Bra val =) Du är det bara att hålla utkik i tidningen nudå ;)

2007-12-22 @ 23:56:54
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Nudel

Åh, ett NAMN. Eric med C gillade jag. Bra val =) Du är det bara att hålla utkik i tidningen nudå ;)

2007-12-22 @ 23:58:01
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Nudel

Åh, ett NAMN. Eric med C gillade jag. Bra val =) Du är det bara att hålla utkik i tidningen nudå ;)

2007-12-22 @ 23:58:31
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Nudel

Nääämen TITTA(!) HA HA ojdå.. Datorn hängde sig och inget av inläggen skickades *sidan kan inte visas* Men nu då jag gick in på din blogg på nytt så ser jag att det visst skickats, en par gånger.. ;)

2007-12-23 @ 00:00:21
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Emma

Fiiint med Eric...å det heter ju Wille i andranamn oxå..även han har stavningen C ;-)

2007-12-25 @ 14:33:01
Postat av: nikita

ååh vilken häftig :D tack för länken !!

2008-01-01 @ 14:32:09
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: nikita

ja han är vaken, förut lät ja han alltid somna i min famn.. men för en vecka sen började ja me å lägga han i sängen å slå på
hans speldosa så sitter ja på vår sängkant å sjunger eller smeker han i pannan, å de har faktiskt gått bra =)

2008-01-02 @ 07:27:26
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Tant Linda

Kommer bli en riktig tjejtjusare det där!! ;-)

2008-01-03 @ 10:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0