Hello

Trodde jag skulle ha mer tid att sitta framför datorn än vad det blivit ;) Har lite fullt upp med annat om man säger så =P Sen när man får lite tid över så måste man antingen vila själv eller plocka med saker hemma, är fortfarande kaos.. Fast lite bättre har det blivit.. Mohammeds mamma, bror + fru + barn, och en till bror har varit hos oss i helgen, dom har hjälpt till att grejja lite! jättesnällt! så köksgrejjerna har kommit upp i skåpen äntligen..

Nu är jag hos tulay och hälsar på... bebbarna sover just nu.. Men snart är det nog matdax för min plutt, som fortfarande inte fått något namn =/ stackarn.. Kanske blir Jonathan allafall.. orkar inte tänka mer ;) Blir för många namn i omlopp så man vet inte alls vad man vill =P Trodde inte det skulle va så svårt.. och alltid är det nån som säger "nä inte det", man ska ju inte lyssna på vad andra tycker men lite gör man ju det allafall.. well well, vi får se =)

Har inte skrivit någon förlossningsberättelse än.. måste väl göra det.. men jag kan dra det lite snabbt..
Slemproppen gick ju på onsdag morgon.. Sen natten mot torsdag gick vattnet, vi åkte in.. allt såg bra ut.. skulle komma tillbaka kl 20 på tors kväll för ctg igen.. kom dit, då hade jag 37,7 i temp och dom hade en gräns att man måste stanna kvar om man låg över 37,5. Så vi sov på bb då.. sen på fredag runt 11 satt dom in en "ballong" för att jag skulle börja öppna mig, hade inga värkar.. Sen under dagen fortsatte jag öppna mig av mig själv så dom satt inget dropp eller nåt.. Fick typ jättestark mensvärk under dagen.. så senare tog jag EDA.. underbart ;)
Jag kommer faktiskt inte ihåg allt, men senare satt dom nog dropp.. jag fick lite ont i bäckenet på ena sidan typ.. tog lite lustgas.. sen började krystvärkarna kanske vid 21.30 för det tog ca 1 h innan han var ute! Jag tyckte det var svårt att känna när det var riktiga värkar.. hade inte "normala" värkar på hela tiden tror jag.. Det vart ganska utdraget där i slutet, han ville inte riktigt komma ut och jag var jättetrött, så dom fick ta fram saxen ;) men det kändes inte.. va värre när dom skulle sy sen.. hade ingen bedövning, men fick ta lustgas istället.. well well.. det gick rätt bra..
Så i korta drag gick det till så.. lite osammanhängande kanske, men jag orkar inte tänka ;)

Nu hinner jag inte skriva mer för denna gång =)

ska fixa lite mer bilder när jag sitter vid datorn hemma, när jag får tid vill säga =)

Hej för den här gången!

förresten, sorry om jag är lite dålig på att kommentera era bloggar, hinner knappt läsa dom =( ligger lite efter där om jag säger så..


Kommentarer
Postat av: Nudel

Meeeen, ta det lugnt nu MAMMA =p Inte MÅSTE du skriva heller. Skriv då du kan och har lust. Du har ju en massa annat att stå i ändå nu. Huset, bäbis, dig själv och allt sånt därnt =)

2007-12-03 @ 14:38:34
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Emma

Lotta, det gööör inget att du inte skrivit på ett tag. Du är förlåten ;-)

2007-12-03 @ 18:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0