Inget namn än

Nä ni, jag har fortfarande inte bestämt mig =) Men det lutar ju åt Erik/Eric eller Jonathan.. Dom flesta tycker att han ska heta Jonathan.. Men mamma och Momme bl.a. tycker Erik/c.. Momme vill typ absolut inte Jonathan så det känns lite taskigt att ta det, fast det är jag som får bestämma till slut.

Idag har vi varit på bvc, han är nu 52,5 cm lång och väger 4180 och är 24 dagar ung ;) Alldeles lagom, man märker att han blivit större.
Sen åkte jag till Babyproffsen med mamma, vi har beställt en jättecool matstol som plutten får av gammelmormor (min mormor).. Kan ju inte sitta i den ännu men det är även liggläge på den så han kan ligga i den när man är i köket och grejjar =)



image144

Jag hade redan kollat på den, men tyckte den va lite dyr. Så jag blev väldigt glad när mamma oxå hade sett den och tyckte att vi skulle ha den =D

Sen skjutsade mamma oss till Tulay, fast först en sväng på donken så vi tog med mat =)

Momme hämtade oss och vi åkte och handlade på City Gross..

Nu har vi nyss ätit hemma.. mommes faster (tror jag) hade lämnat mat vid dörren här =) Supersnällt! Även att dom tog två ikeasäckar med tvätt när dom var här och hälsade på igår! Vi har ju ingen tvättmaskin ännu.. Så det va oxå jättesnällt!

Nu ska jag snart i säng, och hoppas på att man får sova.. han äter allafall varannan timme oftast, men därimellan hoppas jag kunna få sluta ögonen lite..
Hur mkt får ni andra mammor sova på nätterna, ni som har bebisar? Eller om ni kommer ihåg ni som har lite större barn? =) Det är inte ofta han sover mer än 2 h i sträck på natten utan att amma, har jag tur så 3-4 nån gång..
På dagarna ammar jag oftast varannan timme oxå.. Man blir rätt slut i kroppen =/ Skulle va hur skönt som helst om man hade en liten plutt som åt var tredje/fjärde timme.. Men inga rutiner här inte =P

Lite bilder

image145

image146

image147

image148

image149

image150


Med världens sötaste Engla, hon fyllde 2 år så han var på sitt första kalas:
image151

Då blir man trött =)
image152

Engla och Sam
image153

image154

Kort från idag:

   
Hungrig =(                      Mätt =)                      Vilar med pappa

Tjingeling!              

Kommentarer
Postat av: Lindzan

ha ha .. gillar hungrig och mätt-bilden .. :) perfa att du/ni får den där matstolen oxå juh! :)

2007-12-11 @ 09:00:19
URL: http://frokenbolibompa.blogspot.com
Postat av: Fia

Min plutt ammade också varannan timme från början. Men efter några veckor blev det bättre, speciellt när vi lirkade in nappen efter mycket om och men. Lycka till!

2007-12-11 @ 12:01:27
URL: http://fialiljas.blogg.se
Postat av: Therese

Melwin ha ätit var 4:de timme sedan han föddes han och gör än idag.. Så söt han e er lill grabb. .Stor han blivit

2007-12-11 @ 13:37:03
URL: http://www.familjennordell.blogg.se
Postat av: nikita

Det har varit sådär med Albins sömn ända sedan han föddes.. han har sovit bara 2-3 timmar i sträck och oftast varit pigg vid 4 på morgonen..
Fast jag gick över till ersättning var det samma sak (många bebisar brukar ju kunna sova längre på ersättning) men inte min lilla herre. De är först nu han börjat sova lite längre .. ibland mellan 5-7 timmar men då somnar han rätt tidigt på kvällen och efter han vaknat första gången sover han bara 2 timmar åt gången resten av natten och är fortf ofta pigg vid 5 på morgonen, så mkt sömn de blir de inte ..
Funkar amningen bra för dej ?

2007-12-11 @ 23:21:24
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Emma

Ahhh, cool stol hurru! Har aldrig sett en sån faktiskt!
Jag har ju inte ammat mina så vi har haft två sömtutor på nätterna, Oscar har sovit hela nätter från det han var två veckor och nu sover han från 21-05,30..då käkar han och somnar om till 8 igen. Det är LYX! :-D

2007-12-12 @ 10:41:13
Postat av: Emma

Förresten, Wille heter Eric i andranamn...fiiint!!

2007-12-12 @ 11:12:27
Postat av: Mathilda

Grattis!!
Bättre sent än aldrig som det så fint heter..;)
Lycka till med allt!! :P

2007-12-12 @ 12:43:43
Postat av: Nudel

Jag ammade Oscar varannan timme de tre första månaderna, både dag och natt. Den första månaden sondmatades han på sjukhuset och jag hade tur som slapp kliva upp och sondmata den första veckan (de skötte dom i övervakningsrummet).

Eftersom han inte orkade suga ordentligt så började jag med ersättning istället. Det fungerade jättebra. Jag behövde bara ge honom var 3:e-4:e timme efter ett tag. Och vid ungefär 8-10 månaders ålder har jag för mig att han sov "hela" nätter. Alltså att han fick mat sent då vi la oss och inte behövde ha igen förns tidigt på morgonen. Minns inte riktigt men på ett ungefär.

2007-12-13 @ 15:07:19
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Gamze

Jag tycker han ser ut som en Leo eller Theo (Theodor)...nått på -eo .. haha. Men söt är han iallafall!

2007-12-13 @ 20:22:50
URL: http://gamzes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0