Sverige

Yes, vi vart kvar här i härliga sverige ;) Hittade ingen bra resa! Men det blir nice i alla fall =)

Vi åker vidare till Göteborg idag! vid 13-tiden går tåget.. Jag måste köpa strumpor innan dess, tog inte med mig ett par!! Och jag glömde mina svarta leggings, så det fick jag köpa i lördags =P Får se vad jag måste köpa härnäst..! Blir nog lite rolig shopping i Götet, inga måsten liksom ;P Kanske blir en sväng på Liseberg oxå då.. Men stackars mig får ju inte åka det roligaste =( Man vill ju inte riskera nåt! Sen drar vi nog vidare till Strömstad, när vet jag inte.. eller om vi åker dit först och sen tillbaka till Göteborg.. Får la se!

I lördags gjorde vi inte så mkt, käkade på stan, shawarma eller hur det stavas (?) För dom som inte vet vad det är, så är det typ som kebab-aktigt =) Vi gick lite på stan och strosade, skulle kolla på resebyråer men dom flesta hade hunnit stänga.. Sen åkte vi och kollade lite när Hussein och hans pappa och nån till fiskade.. Ali och Mohammed skulle ju testa oxå men Momme fick ingen fisk =P Luktade lite äckligt där =P Va alldeles vid havet vid Öresundsbron! Fint faktiskt! Dom fiskade Horngädda tror jag det hetta! Vissa fick faktiskt ganska många!



Sen fick vi lite mat här hos Ali.. gott! Lite kött, strips, geggor och taboule med bröd! Är väl typiskt Libanesiskt att äta lite sånt =) Längtar tills vi kommer till svärmor, mmm så god mat!!

Igår gjorde vi inte så mkt.. hmm. Träffade Husseins fru och lilla dotter Elina =) Såå söt! Jag va nere hos dom medans killarna va här uppe och spelade backgammon..! Och hon är gravid igen, det visste jag inte, i augusti ska det komma en liten pojke =) Sist jag träffade henne va hon ju gravid med Elina =) Så det blir väl typ 3 månader mellan våra =) Kul! Dom kanske ska komma upp till sommarn alla och va med oss i pappas stuga lite, kanske på midsommar eller nåt =)
Sen åt vi allihop, momme gjorde oxfilé-pasta! Gott gott! Men det är ju Gorgonzola i, tänkte vi inte på från början, det är väl mögelost, som vi inte får äta? eller? Fast det kanske inte skadar att äta en gång?? =/

Jag är vaken tidigt jag.. alla sover.. Ska väl fortsätta kolla runt lite här så länge innan det blir nån frukost!

Ha en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Gorgonzola är ingen fara om den ha upphettats riktigt så att bakterierna dör ! Så du behöver nog inte vara orolig ! Åt det en gång under min graviditet oxå !

2007-05-14 @ 09:00:06
Postat av: Lilli

Mäh var du inte med och spelade backgammon ;) Ditt spel ju! =P

2007-05-14 @ 11:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0