Jo just! Vaccinationen

Den gick kanon! Han grät när dom stack, men sen när M tog upp honom så blev gick det över fort. Han har inte fått nån feber heller! =) Härligt! Har tid för en till spruta 26 Maj, mot Tuberkulos. Är väl den som är "invandrar-sprutan"? ;P

Vi vägde och mätte, 5 mån och 1 vecka:
Vikt: 8530 g
Huvud: 43 cm
Längd: 64,5 cm

Han vägde mindre än då vi själv vägt honom för ett tag sen, fast då har han haft nåt plagg på sig..

Segheten försvann även, blidde inget gjort nere men vi städade undan i datarummet! =) Fast skiten hamnade ju bara på annat ställe, men men =P

Före
image590 image591

Efter
image593 image594

Skönt!

Kan visa en bild på mitt målarprojekt.. Men den har gått sönder lite =( Får se om det går att fixa, den har ju stått ute hela vintern så det har blivit lite fult ovanpå, spruckit i kanterna..

image595


Ser inte ut att bli nån prommis idag =( Då måste jag isåfall gå iväg NU.. Har nyss varit på Willys och handlat. Sen kl 16 måste jag duscha och göra mig iordning, skjutsa iväg dom här och sen åka till Primero. Hmm... får nog bli imorrn, då MÅSTE jag. Har inte blivit promenad på två dagar nu.. Får gå på morgonen, det är BÄST. Då slipper man fundera på det sen!

Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Tulay

Hahhaha invandrar sprutan?! Nej det är till för dom som reser fattar du väl.

2008-04-25 @ 17:49:55
URL: http://tullisen.blogg.se
Postat av: Tulay

Juste, Elias vägde 9300 och 68 cm när han var 5 månader o 4 dagar. Huvudomf. 43 oxå.

2008-04-25 @ 17:53:37
URL: http://tullisen.blogg.se
Postat av: lotta

Hahaha!

Så där städar vi med...=)
Nu har jag änteligen fått några byråeer så vi kan förvara lite snyggare.

2008-04-25 @ 20:25:39
URL: http://eileengalvin.blogg.se/
Postat av: Tulay

Fast man kan ju vara helt svensk o ändå resa ti sånna länder. Då kan man oxå få den. Men bara för att man är utländsk så antar dom ju direkt att d är en självklarhet att man ska åka till hemlandet. D finns ju dom som aldrig åker hem igen.

2008-04-26 @ 07:12:00
URL: http://tullisen.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är "blatte" sprutan ja :P alla halvingar eller helingar får den sprutan, den får man i armen =)

2008-04-26 @ 10:15:24
URL: http://cey84.blogg.se
Postat av: Christina

Hej hej!! Vad trevligt det var igår. God mat!! Skickar med länken till min blogg.. =) Hoppas allt är bra med din lilla familj. Han är då för söt Eric. Vilken charmig kille. Ha det bra! //Christina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0