Kan inte va sämre

Har läst den här listan i typ allas bloggar nu, så jag måste väl oxå va med då =P Och ni som ännu inte gjort den, do it! Mer intressant än alla dom andra listor som snurrar omkring! =)

Hur många barn har du?
One

Vad heter dom och varför heter dom så?
Han heter Eric Karim Emanuel.
Eric efter min morfar. Bara blev det namnet tillslut, orkade inte tänka mer (!!)
Karim efter Mohammeds kusin. Fast M säger Karim till honom, han säger till alla att han heter Eric för svenskar och Karim för invandrare ;P Så ni får kalla han vad ni vill!
Emanuel efter min farfar. Ville ta nåt från min pappas sida oxå =)

Vad skulle han hetat om han var det andra könet?
Inte bestämt riktigt eftersom vi fick veta att det var en pojke på UL. Men Maja skulle det nog blivit som tilltalsnamn!

När föddes han?
2007-11-16

Vad vägde han när han föddes?
3320 g

Hur lång var han när han föddes?
49 cm

Hur lång tid tog förlossningen?
hmm.. svårt att säga! Blev igångsatt på morgonen, men dom gjorde inget mer under dagen.. Fick dropp lite senare på dagen.. Han föddes på kvällen.. Själva krystarbetet tog ca 1 timme!

Tog ni reda på könet?
Jepp!

Hur länge ammade du?
Kom inte ihåg nu när jag började med ersättning, står i bloggen nånstans. Men helammade ca 4 månader kanske? Sen gav jag ersättning en gång på kvällen, men sen jag gett mer och mer ersättning har mjölken sinat.

Är du tillsammans med pappan?
Absolut =) 

Hur gammal var du när du blev gravid med ditt första barn?
21 

Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
22

Hur ofta är du barnledig?
Nångång ibland, brukar nog bli nångång i veckan faktiskt. Brukar åka iväg och shoppa själv eller umgås med nån kompis ibland när Eric är med pappa. Ibland åker M iväg med honom en sväng medans jag är hemma själv..

Vill du har fler barn och isåfall hur många?
ABSOLUT! =D Skulle kunna tänka mig 4 st.. Men vi får väl se hur många det blir.

Om du får fler barn, vad ska de heta?
Det vette tusan.. Killnamn vet ni ju att jag har svårt med ;P Men kanske Emil om det blir en pojke, mest för att jag tycker Eric och Emil passar bra ihop. Maja om det blir en tjej.. Gillar även Maxine! Maja och Maxine passar ju oxå bra ihop =) Men det finns mååånga fina tjejnamn! Tycker det är mkt lättare med tjejnamn!

Kan man förklara för någon som inte har barn hur det känns att ha barn?
Nej det är nog svårt att förklara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0