Go kväll!

Nyss käkat rester, korvstroganoff och ris.. inte bra med ris igen egentligen, det är förstoppande och inte bra för Eric.. men orkade inte göra nåt annat..

Inatt skrek Eric när han skulle amma stackarn.. vi var SÅ nära på att ge ersättning.. kändes som att det inte kom nån mjölk och jag var trött.. gick upp och gjorde ren nappflaskan som aldrig är använd.. medans så bar momme omkring på honom.. och då somnade han. Så det blidde ingen ersättning.. När han sedan vaknade så testade jag amma igen.. och det gick lite bättre.. men han var grinig vid varje amning.. tycker han är det för det mesta nu =( tänk om jag kunde få ta hans magont istället!
Det tar på krafterna att amningen inte funkar bra. Skulle han amma som vanligt och vara nöjd så skulle jag inte ha problem med amma så ofta! Men när nästan varje gång ska vara krånglig då börjar man bli less.. inte för att det kanske skulle bli bättre med ersättning, om det tex är komjölk som kan vara problemet men skulle jag ge det på kvällen så kanske mina bröst skulle kunna fyllas upp till natten.. och då skulle det gå lättare att amma.. för när det är fullt i bröstet brukar det gå bättre, märker ju att han har ont i allafall men han verkar kunna koppla bort det bättre om det kommer mer mat.. jaja.. bara att kämpa vidare.. LÄNGTAR tills man ska börja ge lite annat..!!

By the way.. på bvc säger dom inget speciellt.. "ja det är det här med magen och bebisar"... jaha? Verkar som att det är ok att dom ska ha ont.. det går över bla bla bla..
Men det är ju så synd om dom! Jag läste om akupunktur för kolik! Verkar vara kanon! Hon som ger tycker inte att barnen ska behöva ha ont i onödan.. och det hjälper dom flesta. Men än får det bara ske som forskningsprojekt så det finns inte många som ger.. i framtiden kan det kanske komma att erbjudas mer om studierna visar att akupunktur förkortar skrikperioderna utan biverkningar... Va artikel i Vi Föräldrar..

Jag har slutat att dricka mjölk äta fil osv.. men ibland kan jag ta en ostskiva.. och jag äter mat där det kan finnas mjölk i ingridienserna.. så jag har inte slutat HELT med mjölkprodukter.. kanske får ta och göra det, men det är så svårt, finns ju i så mkt.
Jag ger minifom nu, har gjort i 1 ½ vecka... men inget resultat. Känns nästan som att han har fått mer gaser nu på sista tiden! Och minifom ska ju minska det?! Ja ja vet inte..

Nog om detta!

Idag har vi varit hos min mamma och tvättat. Åt lunch.. mamma sydde upp 2 byxor till mig.. sen vilade jag lite.. Så det har varit en rätt lugn dag.. Myskläder och Eric har haft pyjamas hela dagen =)
Väl hemma så har jag städat i vardagsrummet..!

Imorgon kommer tjejer från jobbet och fikar! Linda, Hannah+Sam, Emma+Oscar?, Elena+Engla och Line+pojkar? Så det blir full rulle =) Jag är ju så lat så jag har inte bakat =/ Ska åka och köpa fika imorrn.. sorry linda =P 

Igår va jag hos Tulay =) Va längesen vi sågs! Sist va innan jag åkte till Göteborg! För när jag kom hem åkte hon till sthlm.. så det var trevligt att ses igen! =) 

Nä, nu ska jag fortsätta läsa lite bloggar! Började med det, sen tänkte jag att det är nog bäst att jag skriver själv innan, annars blir det väl inget =P Och då blir ju mina läsare ledsna ;P

Så nu har ni fått lite att läsa, men inga bilder. Eller jo, jag kan lägga upp nån bara för att =P

 10 dagar innan  tittade ut! =)

 
Momme, Jag, gråtandes Eric, Brorsan, Anna och Ilja i magen =) 

Så! Herrå!

  


Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack :)
Ja det känns som att det kan vara mjölkprotein i nästan allt. Jag läser inte heller slaviskt, men undviker de så gott det går! Det gör ju ont i mamma hjärtat när de har så ont å inget kan man göra! Ja jag ammar bara, men vi har varit tvungna att ge lite ersättning för nån vecka sedan men de har vi kunnat sluta med nu när jag har mera mat! När vi gav ersättning så hade han också väldigt ont i magen och det är ju gjort på Ko mjölk. Ammar du bara el ger ni tillägg också?

2008-02-02 @ 19:52:27
URL: http://marinis.blogg.se
Postat av: Linda

Jag och Elena har bestämt att vi ska stanna på Mickis Café eller va det heter på "Obs" och köpa semlor om det finns... så vi får nåt fika! :P

2008-02-02 @ 19:58:32
URL: http://frokenbolibompa.blogg.se
Postat av: Jessica

Nu är det jag igen :)
Men jag tycker att jag känner igen dig så sjukt mycket. Men vet inte från vart.
Gick du på hedbergska tro? El åkersvik, handels? Har en kompis som gick där å jag tror att ni gick i samma klass i så fall :)

2008-02-02 @ 20:01:38
URL: http://marinis.blogg.se
Postat av: Jessica

Då gick du med Therese Öhlander va? El ni kanske inte gick i samma klass, men paralell el vad de heter :)
Ja jag skulle också vilja ge tillägg mot natten så att både han och jag kan få sova lite till. Har sånna problem med amningen, han får fortfarande inte rätt tag så jag får sår hela tiden osm vägrar att gå bort. Provar med mellanlägg nu men då är de så svårt för honom att tömma hela bröstet så de är ju inge bra det heller. Ja bara att kämpa på antar ja :)

2008-02-02 @ 22:58:57
URL: http://marinis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0