Hej hopp!

Idag är jag trött.. konstigt för jag gick och la mig vid 22 med Eric.. och vi klev upp ca 8.50! Fast man har ju inte sovit i sträck så jag känner mig lite "mosig" i skallen..

Amning, Ni som inte är intresserad kan hoppa över detta stycke! ;)
Kanske lite rekord igen =D Jag ammade 21.20 igårkväll.. sen 01.15, 04.40, 07.30 =) Så bara 2 ggr inatt! (natt räknar jag mellan 00-06) Men han hade lite ont i magen, så runt 03 tror jag fick jag ta upp honom och gå lite och gunga.. sen runt 05 hämtade jag ner babysittern så han fick gunga lite och sova vidare i den..
Och igår på hela dygnet ammade jag bara 11 ggr totalt! Det är lite för oss =) Fast egentligen mkt kanske för då ammar man i princip varannan timme hela dygnet.. Men förut kunde jag amma runt 20 ggr minst på ett dygn!

Igår satt Eric i sin stol första gången! Då fick han sitta bredvid mig vid datorn =)
   


Sen när vi skulle äta kunde han sitta med oss istället för på golvet =) Bara 2 ½ månad =) Men han är så stadig så han skulle säkert kunna sitta i en "vanlig matstol" en stund oxå.. 



Jag spelade in idag när Eric "pratade", jollrade på så himla mkt! Kul att lyssna på han! =) Sen spelade jag upp det och han blev tyst och lyssnade och sen började han prata igen =)
   


När vi var hos Tulay och Elias sist fick han prova sitta i Elias gåstol, han satt jättebra där och kollade på alla saker! Jag trodde att han skulle dunka ner huvudet när han satt framåtlutad men han satt rätt stadigt, lite vingligt ibland bara ;), så gulligt under då benen dinglar, är en bit kvar till golvet ;) Har spelat in en video med mobilen, men vet inte hur man lägger upp?? Blir sparat på "real player" här på datorn..



Idag skulle Erics morfar komma och ta en promenad med honom men han va förkyld, så det blir kanske senare i veckan..

Vet inte vad vi ska göra idag.. men senare ska Diana komma och käka.. kanske hittar på nåt innan oxå.. Eric sover just nu.. och jag ska väl kika vidare lite här sen försöka göra nåt "nyttigt i hemmet" ;) Dammsuga kanske..

Jaja, hej så länge!





 

Kommentarer
Postat av: josephine

Hejsan! En liten fråga... Hur mycket kostade den stolen? tycker den verkar så bra :-)

2008-02-05 @ 10:47:25
URL: http://www.elikasmamma.blogspot.com
Postat av: Linda

hi hi söt han är :)

2008-02-05 @ 11:52:29
Postat av: Fia

Va häftig stolen är! Har samma fråga som ovanstående, vad kostar den? Kanske värd att köpa till nästa barn:-)

2008-02-05 @ 13:12:58
URL: http://fialiljas.blogg.se
Postat av: Maria

Hej Lotta! Jag brukar kika in här ibland och titta på din söta bäz. Du, jag brukar jobba på en barnbutik i Sthlm under somrarna och där fick jag lära mig att det inte var rekomenderat för barn att vara i sittläge under längre stunder' eftersom ryggen inte har utvecklats. Jag har länge funderat på det och tyckt att det verkat konstigt. Basnet kan ju inte ligga i sex månader tills att de själva kan sitta. Har du hört något? Jag har länge funderat på det där och det verkar ju konstigt.

Däremot VET jag att man inte ska byta till sittdel i vagnen föränn de kan sitta själva. Om man byter ska man se till att vagnen har liggläge så att man bara låter barnet sitta i korta stunder.....men samtidigt tycker jag att det där med stolen låter konstigt.
Vad tror ni...jag har ju inga barn själv så jag har noll koll.

Kramar från Ume

2008-02-05 @ 13:25:07
URL: http://miasordbajs.blogspot.com
Postat av: Jessica

ja det gör sjukt ont ibland alltså :( på vänster sida har såren försvunnit nu så det är skönt. på mitt högra är det värre. så där andvänder jag ammnings napp så att det ska få läka ordentligt! men det är så bökigt att andvända nappen, speciellt om man ska åka iväg, hemma spelar de ingen roll :)
ja de sägs ju att 3 månader är en magisk gräns som de ska komma över. allt blir nog lättare nu! (får vi hoppas iaf) :)

2008-02-05 @ 18:03:53
Postat av: MallanM

vikken sötis !! :D

2008-02-05 @ 19:03:19
Postat av: Mamma till Emin

Nä gud så söt han är när han "ligger" i stolen sin.Vad han har vuxit på sig :)

2008-02-05 @ 19:43:36
Postat av: Maria

Tja Lorra,
Tack för svaret. Tycker att Eriks stol är ascool och han ser riktigt tuff ut i den. Det är inte så konstigt att han stormtrivs i den.
=)

2008-02-05 @ 20:23:01
URL: http://miasordbajs.blogspot.com
Postat av: Tulay

Men Lotta.. vad hände med sko bilderna du skulle lägga upp. Här sitter man o väntar! Kram på er..

2008-02-05 @ 20:28:40
Postat av: halaa

hallååå den där var jätte fin . stolen helt cool :D

2008-02-14 @ 00:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0