LAX

Jag har ätit lunch HEMMA idag! Stort! Känner mig så huslig så! Jag tog fram lax från frysen, stekte den och kokade potatis!! Gjorde även gooood sås till! Om ni vill veta hur man gör så kan jag berätta! ;P

Blanda hur mkt du vill av:
Creme fraiche
Majonäs
Bostongurka
Kryddor: salt, vitlökssalt, svart peppar, citronpeppar
Hackad dill, persilja, gräslök (jag har påsar med det i frysen)
Pressad citron
Olivolja

Jag börjar med 1 dl creme fraiche sen lägger jag till det andra och smakar av.
Hur gott som helst till fisk! Påminner lite om såsen man fick i skolan till fisk, och den älskade jag i alla fall! =)
Det var nog hos Ulla jag åt den här såsen, fast vet inte om det är exakt samma.

Eric är lite grinig nu.. Så vi ska väl ta oss ut och göra nåt. Jag vill åka till Blomsterlandet och kika lite! Får se om man får med sig Linda eller om man ska hitta någon annan =P

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ooh lunch hemma. Ja det är stort! Duktig du är! :)

2008-07-07 @ 12:26:28
URL: http://frokenbolibompa78.blogg.se/
Postat av: Mallan

Ooh den såsen måste ja testa !!

2008-07-07 @ 17:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0