Inte som jag tänkt mig ;)

Eric vaknade, inte av hunger verkade det som.. men han åt allafall 06.30, sen bajsade vi och blev jättepigg! Gäsp! Han skrek (pratade) för fulla muggar! Han sov inte så mkt längre inatt.. Jag fyllde nappflaskan och tänkte att han får äta så mkt han vill, och för att se hur mkt han orkade.. Jojjo.. han satt i sig hela flaskan på 200 ml (!) Jag ammade även pyttepyttelite innan.. bara nått sug på varje sida ;) 
20.15 ammade
00.10 fick han lite bröst+ersättning.. här gick det alltså 4 h mellan allafall
03.50 ammade
06.30 ammade
Tror att det kanske blev lite mkt för hans lilla mage =) Eller så liten är den ju inte men ;) Han brukar aldrig bajsa sådär tidigt på morgonen eller på natten.. Och har aldrig varit så pigg så tidigt heller =P Fast nu ser han lite trött ut, han kanske somnar om snart igen i babysittern.. Om jag har tur! Han somnade runt 21 igår men jag va vaken tills jag gav ersättning vid 00.. sen somnade han väl kanske runt 00.30 och jag vid 01 kanske.. Skulle va skönt att sova lite till.. =)
Vet inte vilken ersättning jag ska fortsätta med.. man ska ju testa några dagar med samma för att se hur det funkar.. men första natten gav jag ju semper, då bajsade han dagen efter 2 ggr har jag för mig, vet inte riktigt om han va lite mer grinig/ont i magen.. Nu har jag gett NAN1 två nätter.. Bajsade inte riktigt igår nånting bara lite lite.. Det kom ju imorse.. och NU verkar det komma mer =D hehe...
Igår köpte jag hem 2 pkt semper igen... Undra om jag ska ge dom nu 2 nätter eller om jag ska fortsätta på Nestle.. hum hum...
Ons/tors åt han
21.50 ersättning
02.15 amning
05.45 amning
09.00 amning
11.40 amning
14.35 amning
17.40 amning
20.15 amning
Inte så kul för er att läsa ;) Men bra för mig att kunna se tillbaka på! Väldigt få gånger mot för när han åt varje/varannan timme! =) Hur många gånger äter era barn på en dag ungefär? Är det ofta samma tider?

Idag är det föräldraträff.. Sen ikväll skulle kanske Hanna komma hit och käka..!

Nu verkar han va klar med bajsandet så jag ska väl byta igen!

Hörs hörs!


Va inte så mkt bajs.. Och nu verkar han pigg igen! Ska ta och äta lite frukost!




Kommentarer
Postat av: Tulay

Jo vi körde med maskinen. Men det blev inte riktigt som vi hade tänkt. han började gråta så vi fick göra fort, missade jättemycket hår. Så nu ser han ut som den där fanta reklamen. Hehehheh..

Men han verkar ju sova bättre med ersättningen. 2-3 amningar gör väl inte så mycket. Tänk på mig som ammar 10-15 ggr varje natt. Han vaknar ju oftare, men ibland kommer jag undan genom att lyfta upp han o gunga lite.

2008-03-07 @ 08:25:37
URL: http://tullisen.blogg.se
Postat av: Emma

Oscar har käkat ca 6 ggr/dag och då 200 ml åt gången. Han käkar första gången runt 05.45 på morgonen och sista gången vid 21.00
Nu har det blivit lite annorlunda iom att han äter vanlig mat oxå. Snart kan Eric börja med smakportioner va? Några veckor till så ;-)

2008-03-07 @ 09:04:59
Postat av: Cissi

Hej, ang huset. Han sa första gången vi pratade med honom att han inte sålde det för mindre än 1,4milj. Men sen då vi prata me han andra gången så ville han ha mer så kände vi att det blev för mkt. Både med tanke på huset i sig (det som skulle göras, storlek osv..) Men så vill vi väl inte ge så mkt mer än 1,4 på ett hus. Med tanke på månadskostnad. Vi vill inte bara stå och betala av ett hus. Vill ju ha råd att "leva" (roa sig osv..). Man har ju fler lån (bilarna, vanliga räkningar osv) oxå =)

2008-03-07 @ 10:57:42
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Mikaela

Det var den 11:e kl 18.30. Kunde du komma? kram

2008-03-07 @ 22:23:15
URL: http://www.milino.blogg.se
Postat av: Mikaela

Kl 18.30 började det och det är uppe i bosvedjan. Så jag kanske kan ta bilen till dig så går vi till Sandra. Carina en jobbarkompis till mig ska också med.

2008-03-08 @ 11:03:40
URL: http://www.milino.blogg.se
Postat av: Anonym

Nämen heeeej, va kul att du också har blogg=D
Hoppas att allt e bra med er och va stor lill killen blivit! jättefin!

Du, aliyah åt också sådär mycket, jag ammade KONSTANT! det var nog de enda jag gjorde =)

2008-03-08 @ 13:53:35
URL: http://cey84.blogg.se
Postat av: Cissi

Ja, jag älskar bababeutrymmet. Bredare än Passaten. Och plant, inga "kuddar" som står ut i sidorna =) Vår hade dragit 0,8 såg vi igår då vi tankade. Men det är okäj. Passaten drog mer =)

2008-03-09 @ 11:01:55
URL: http://nudlans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0