Rubrik

Ersättning
Två kvällar i rad nu har jag gett Eric ersättning, för att se om han kan sova lite längre. Första kvällen sov han nästan 4 h.. igårkväll blev det nästan 4,5 h.. Men han sov inte hela tiden då. Han somnade efter en timme.. Första gången åt han ca 100 ml tror jag, han halvsov lite medans så det var nog därför. Igår åt han 120 ml, hade säkert kunna äta mer men det fick inte vara mer i flaskan. Så idag ska jag köpa en större nappflaska och se om han äter mer ikväll =) Sen på natten när han vaknar har mina bröst hunnit fyllas upp så han kan amma då =)
I tisdags gav jag Sempers, köpte en liten förpackning för att testa.. igår gav jag NAN1.. kanske inte så bra att blanda.. Men jag hade NAN1 hemma som jag ville göra av med.. Men jag vill nog helst ge Sempers av vad jag hört.
Vilken sort använder ni som ger ersättning??
Har ni testat olika sorter?  
Och hur mkt får era barn per gång?
Eller hur mkt fick dom när dom va ca 3,5 månad?

Babysim
Anmälde oss till babysim innan jul.. det var ca 60 barn i kö så jag trodde inte vi skulle få plats! Men den här veckan ringde hon och sa att vi har fått plats =D Skoj!! Så på måndag ska vi på info sen nästa måndag börjar det! Jag är inte så sugen på att visa mig i badkläder ;P Men vad gör man inte för plutten! Det blir nog baddräkt OCH shorts för min del! Eller våtdräkt kanske?! Tulay och Elias skulle oxå gå, men dom avanmälde för Elias har lite eksem så bvc tyckte att dom skulle avvakta lite. Nån annan som ska på babysim?

Nu är Diana här.. Vi ska snart käka lunch sen göra lite ärenden!

Igår va ju Jossan Anders och Tilly här.. dom hade med sig lite fika =) Tur för vi hade inget =P

Va lite fundersamma =)
   
Killarna spelade lite ps3



Igår åkte jag även till POP, lämnade tillbaka ett par badbyxor som va lite liten för Eric.. Kom hem med lite annat:
Elefanter!


Body och byxor att ha lite senare, stl 74



Min älskling
image365


Nu måste jag avsluta! Hej!







Kommentarer
Postat av: Josephine

Jag har använt sempers ersättning både första & nu babyplus 2. Hon har ätit ca 120 för att sedan äta mellan 140-180 ml....

2008-03-06 @ 12:52:04
URL: http://www.elikasmamma.blogspot.com
Postat av: nikita

jag ger Albin nan å nu är de nan2 förut var de nan1, tkr den är bättre än sempers, eller rättare sagt Albins mage tyckte mer om nan än semper.
Det har varit väldigt olika hur mkt albin ätit eftersom han var mkt för att småäta förut.. så då blev de ca100ml per gång ibland mer ibland mindre, nu äter han välling på dagen och ersättning på kvällen då får han 175 ml :)

VI ska ju också på babysim på månda :D Vilken tid ska ni ???? vi ska 11.30, hoppas ni ska då också så äre nån man känner lite iaf :)

2008-03-06 @ 13:07:03
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Linda

Vad söt han var på sista bilden! Får ta och hälsa på Er snart!

2008-03-06 @ 13:42:05
Postat av: IdaB

Vi ska oxå på babysim.. dock går vi på söndagar så storebror kan följa med o härja!
Gick med Theo oxå, alla kurser men blir bara de två första denna gång. Var mest bara upprepningar i följande kurser.

2008-03-06 @ 14:39:14
URL: http://backeus.bloggagratis.se
Postat av: Tulay

Åååå ja vill oxå följa med. Nästa bebis kanske vi kan gå ihop ;-)

2008-03-06 @ 15:28:35
URL: http://tullisen.blogg.se
Postat av: Emma

Vi har kört med Nestlés ersättning på båda grabbarna, har funkat kanon. Du vet ju vilka sömntutor jag har på nätterna ;-)

2008-03-06 @ 20:35:19
Postat av: Lisa

Vi kör på semper.Magen funkar kanon,och bajsa gör han ibl 2 ggr/dag :P
Hm..Svårt att komma ihåg hur mkt han åt då han var i Erics ålder,men skulle tippa på 125-150 ml.
Nu äter han 200 ml vid varje måltid.

2008-03-06 @ 21:47:34
Postat av: Mia

Åh,
vilken söt guldklump du har! Han är jättesöt i sin vita sparkdräkt. Det där med ersättning kan jag inte svara på. =) Däremot vet jag att de har mycket fina barnkläder på Barnbutiken i Stockholm. De finns på Götgatan 68 (vid Medborgarplatsen) och Karlavägen 53 (Vid Humlegården) och heter "Barnbutiken". Tyvärr kan man inte se så mycket av deras utbud på hemsidan men i butiken finns det mycket fynd. www.barnbutiken.net
Rock!

2008-03-06 @ 23:50:00
URL: http://miasordbajs.blogspot.com
Postat av: E B

Åh så söööt han är på bilden rutiga kudden!!!!!!!!

2008-03-07 @ 18:50:42
Postat av: Malin

Hej!
Vi har en liten tjej som heter Nova som oxå ska gå på Babysim!! Dom ringde oss oxå i förra veckan :D
Vi har info kl 11 på mån, vilken tid har ni?? Sen bad nästa mån kl 12.
Förresten vi har pratat lite på familjeliv...

O ersättning så får hon ibland lite Semper Lemolac =)

2008-03-08 @ 08:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0