Det gick bättre

med vällingen ikväll! Men jag trodde ju inte att han skulle dricka så mkt så jag gjorde bara irodning 110 ml och sen en flaska med ersättning.. Han drack all välling, sen fick jag ju byta till ersättningen. Typiskt då. Men han va väldigt trött och hungrig så kanske därför han tog första bästa som gick att dricka ;P Jaja.. ska prova med välling igen inatt när han vaknar. Sen imorrn hoppas jag på att det bara blir välling till kvällen. Först då kan man ju se om han sover längre. Men kanske måste vänja sig lite oxå.
Vet ju att vissa barn börjar sova bättre när dom får välling. Började dom göra det på en gång första natten dom fick välling? Eller tog det nån natt?
Nog tjatat...!

Hoppas han iallafall sover 4 timmar nu... Dax för DH strax sen blir det sleep!


Kommentarer
Postat av: Tulay

Men va bra. Sa ju att d skulle gå bättre o bättre. Dom vänjer sig vid den nya smaken ganska fort. Men sluta med ersättning sen så d inte blir förvirrande för han. Fast Elias slutade ta ersättning när han började gilla välling. Så d kanske Eric oxå gör.
Lycka till inatt. Ge han mycket så han är proppmätt hehhehe.

2008-05-13 @ 21:12:47
URL: http://tullisen.blogg.se
Postat av: nikita

med albin blev det ingen skillnad alls då jag bytte från ersättning till välling..

2008-05-14 @ 06:43:24
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Emma

Hej. Jo det kan växa bort, men iom att henke har astma så äe chansen mindre men å andra sidan så är det ju inget "livshotande". Kanske kan ses på måndag? Har du tid då?

2008-05-14 @ 07:50:25
URL: http://emmzan80.blogg.se
Postat av: lotta

Bon är inte förkyld längre! Så nu håller han låda för fullt.
Tror att de komma gå bra för Eric å ny maten.

ang nestle så i korta drag så påstar de till mödrar i fattiga länder att deras modersmjölksersättning är mycket bättre än att amma barna sina. sjukt va?

ha en bra dag!

2008-05-14 @ 09:12:10
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Fia

För oss blev det ingen direkt skillnad mellan vällingen och bröstmjölken, mer än för mig att jag fick vara mer ifred:-) Men efter ett tag vande han sig vid flaskan och några månader senare var det nästan som att han föredrog den. Mycket tror jag är en vanesak, Lucas är van att äta ofta och därför äter han lite och ofta ist. Men det kan man ju vänja av med så länge man vet att dom får i sig tillräckligt.

2008-05-14 @ 09:25:21
URL: http://fialiljas.blogg.se
Postat av: pinglan

Amira åt inte på natten alls när hon börjat med ersättning. Jag tycker nästan att du borde vänja av honom att äta på natten. Ge ett ordentligt mål välling på kvällen, så håller han sig nog mätt länge:-)

2008-05-14 @ 11:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0