Min sista lediga dag!!

Imorgon börjar allvaret!! Shit alltså, känns KONSTIGT! Det har gått SÅ fort! Ska följa med på inskolning imorgon 9.30 så jag ska inte på jobbet förrän efter lunch. Så det blir en lite mjukstart.

Vi är nu uppe hela lilla familjen. Grabbarna ska duscha. Natten gick inte alls bra, han ville dricka välling redan vid 22. Ok tänkte jag, men han drack inte upp allt (!) Så då ställde jag kl på 23 och försökte få i han mer då, men icke. Så det resulterade ju i att han drack välling senare.. Tror jag fick i han lite vid 01 men sen åt han vid 04 oxå så det blev bara kajko av alltihopa. Tråkigt! From nu får M ta nätterna tror jag.. Men jag tvekar lite för jag VILL ju att han ska lära sig sova utan att äta. Och som ni vet så är M väldigt snabb med att stoppa in flaskan vid minsta ljud. Får se hur vi ska göra.

Jag kommer inte orka jobba lika bra om jag inte får sova. Sitter ju vid en dator mest hela dagarna så det är inte direkt ett "uppiggande" jobb. Utan man blir snarare tröttare. Så sömn känns som ett måste!

Idag tänkte jag att vi skulle ha ett litet "familjemöte" =) Om hur veckan kommer se ut och så. Lär väl bli så att jag pratar och M sitter där och säger "ja" "mm" "ok". Och sen vet han inte vad jag har sagt och han gör på helt andra sätt hela veckan... Vill kunna föra en riktig diskussion och få "prat" tillbaka. Men det brukar inte bli så. Frustrerande ibland!

Den här veckan måste jag ringa familjerådgivningen oxå.. vill komma iväg på det nu. Innan vi knatar på i samma gamla vanor allt för länge till. It doesn't work for me.

Återkommer senare under dagen!

Eric på BB


Kommentarer
Postat av: Anonym

börja ge han vatten da istället för välling?

han kommer säkert skrika, men så e det ju med allt, samma sak med att sluta amma, då får man ta de skriket, sen lär dom ju sig att de spelar ingen roll hur mkt jag skriker, dom lär sig fort..

Jag har aldrig gett välling, utan jag gav vatten istället, och hon älskar vatten, hon sover alltid med sin flaska med vatten i..fyller den helt full och hon vaknar aldrig på natten.

När han skriker efter välling så ger du bara flaskan med vatten i, och säger typ, nej du får vatten det e slut med välling nu, till slut tar han ju vattnet..dom orkar inte hålla på hur länge som helst, jag körde samma sak när jag slutade amma, hon vaknade flera gånger och grät och försökte dra upp min tröja, men jag gav mig inte, till slut, tror det tog 2 dagar, då tog hon flaskan med vatten och sov gott, de går fort, man tror alltid de värsta..

ett tips bara =)

2009-01-18 @ 12:48:02
URL: http://www.divamom.se/cey84
Postat av: pinglan

Jag tror också på det där med vatten, men man ska nog vara beredd på att det kommer bli rätt jobbigt i ett par nätter!



Hoppas det går bra på inskolningen och jobbet!

2009-01-18 @ 13:38:12
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hehe, det där låter som våra "familjemöten".

Har ni hört med bvc om de har nått tips om hur Eric ska sova hela natten?

Måste bli jobbit att jobba när du inte får sova.

Har det ju bra med Bon som tvärsover senast 20 varje natt men vaknar runt 5-6 tiden.

Bon får välling när han ska sova men somnar inte med flaska i munnen utan efter vi pratat lite.

Hoppas ni med får det så snart, det är så skönt att få en massa egentid.

2009-01-18 @ 20:08:42
Postat av: IdaB

Hej & Taaaaaaaaack :)



Hur känner du inför att börja jobba igen då??

Jag ville bara grina de först dagarna men nu går det helt ok, dock om jag fick önska hade jag varit hemma för jämnan ;)

Har ni föresten bestämt er för namnet e ERIC nu?



Tindra äter ju oxå på natten ännu, men har avancert ner till mjölk.. då hon skrek o var vaken hela nättern då jag bytte det till vatten, efter 7dagar gav jag upp... Så ja nu går det en hel del mjölk här hemma, hon e som galen i de ;)

& faktiskt efter bytet så räcker det med tt jg går in 1 högst 2 ggr per natt, oftast vid 2 tiden,

Då har hon druckit en flaska innan hon somnat vid 7.

o får en på morgonen när hon vaknat vid 7.



Så det går ju frammåt iaf! Dvs det finns hopp!! ;)



Ha en toppen kväll!

Kram

2009-01-18 @ 20:36:21
URL: http://www.backeus.bloggagratis.se
Postat av: nikita

haha de där låter ungefär som när "vi " pratar här hemma, gud va ja känner igen mig i de du skriver =) ja håller me frustreande ibland.

2009-01-18 @ 22:29:27
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: nikita

förresten läste kommentarerna du fått nu, att du ska prova med vatten... och eric verkar ju va rätt lik albin på nätterna, å isåfall så går de inte, för ja har provat vatten till albin men han blir bara förbannad och skriker, kastar iväg vattenflaskan, likadant om ja provar me nappen, och tar ja upp honom i famnen å ska vagga honom då blir han också bara arg och stretar emot och kastar sig åt alla håll..

Jag lovar, vi har provat ALLT med Albin, jag har läst så mycket om sömn hos barn osv.. men han ska ha sin välling på natten.

Vissa nätter så tänker jag att jag måste försöka att inte ge välling men då han skrikit i över 1h så orkar man inte, ännu mindre då man ska upp och jobba..

sen vissa nätter så tänker ja bara, äh va spelar de för roll om han får sin välling då han är ju bara liten.

Det är så himla svårt det där!!

Så jag förstår hur du känner.

Och ofta får andra saker och ting att låta så lätt för att de kanske funkar på just deras barn.

2009-01-19 @ 10:42:52
URL: http://nikital.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0