Heeeeej

Visst är det spännande att kika in här nu för tiden ;)

Har tänkt att blogga om massa saker men har inte ens loggat in. Satt mig vid datorn sent varje dag och då har jag mest läst istället. Eric har somnat 21 hela veckan så egentligen har jag inte suttit vid datorn mycket alls.

Måste förska få till det där, kanske dags att sluta sova på dagen? Men han är ju trött på dagen, fast det kan jag ju förstå den här veckan eftersom han bara sover mellan 21-06/07.. 1 h på dagis sover han sen väcker dom han. Så nu sover han inte ens 12 h per dygn och det är ju för lite kan jag tycka, kanske blir 11 h..

Hur sover era 2 åringar på dagen/natten nu??

Nu får det bli ett Eric-inlägg =)

Han är i en jättemysig period nu. Vill kramas och pussas mycket. Minns när vi var i Gbg så hade han varit med M och massa andra karlar och fiskat hela dagen. Sen när han kom till mig på kvällen så satt han länge i mitt knä och tog mig i ansiktet, klappade på kinderna och kolla på mig. "Nosade" lite, (han brukar göra det, nosar och luktar som en hund) "nosa" säger han oxå borrar han in näsan på en =) Det brukar han göra när han ska sova oxå.

Pratar för fullt gör han ju fortfarande, så kul att kunna kommunicera och verkligen ha ett samtal med han. Han förstår och kan svara på allt, och säger vad han vill. Det är mycket bokstäver nu, han kan många. Nu har han tom börjat "skoja", när han ser P säger han "det är inte pappa det är Eric". Jaha har ni bytt bokstav säger jag? "Jaa" haha.. Han kan skriva Eric själv på tangentbordet, ishockey kan han nästan skriva själv då han sitter med M och vill titta på youtube.

Sen har han så roliga kommentarer/tankar. I Libanon på kvällen när vi åkte bil så såg man "hela staden" och alla lampor. "Hela Libanon" sa han alltid. Sen när han var hos mamma nu efter att vi kommit hem så stod dom på balkongen och såg stan med alla lampor. "Hela Libanon" eller nåt sa han då, nej det här är sundsvall sa mamma. "Hela vääärlden" sa Eric då =)

Sen när vi var i Gbg så la Eric ett tuggummi på bordet (minns inte om det hade varit på golvet) och tänkte äta det igen. Då sa M att det var äckligt att han skulle slänga det. Haha då sa Eric att han skulle ge tuggummit plåster så den blev glad och han kunde äta den!

Nu stod han vid TVn och såg sluttexten på ett program "Vart är E, vart är E???" Bokstäverna gick jättefort förbi, "mamma vill titta på bokstäverna igen" står han här och säger nu ;)

Nä, nu ska jag avsluta här. Bilder från Libanon kommer väl så småningom ;) Har tänkt att göra fotoböcker av Erics alla resor oxå. Skulle va kul om jag orkade ta tag i det! Så pilligt och tar sån tid att göra...

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Jessica Bergström

Axel sover från 19:00-06:30 på natten, sen sover han ungefär 1½ timme mitt på dagen. lite olika, men oftast, är han "bara" hemma en dag blir det ofta bara 1 timme, på dagis kan det bli 2

2010-04-17 @ 11:15:22
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Jessica Bergström

ja 13 timmar kan nog stämma rätt bra för den åldern! Gud vad jobbigt att han inte kan somna tidigare... Jag själv går och lägger mig 9 typ :) haha! Sover han bättre när han varit på dagis motför om han bara varit hemma? Axel blir oftast helt slut av dagis och somnar som en stock. Men då går han iof till 8-17 varje dag så det är ju rätt långa dagar. Vi kan tom lägga honom innan kl 7 och han sover ändå till halv 7, i bland vaknar han så klart tidigare eller senare också.



Ja de beror kanske på hur mycket man använder badkaret också, och vi har ju bara det, ingen dusch (det ska bli ett till badrum nere med dusch senare) så det användas ju dagligen och jag tappar sjukt mycket hår, spec nu, så det lixom "fastnar" i ventilerna och sugs in där, så äckligt! Uhh vill kräkas av tanken :) haha!

2010-04-17 @ 13:11:59
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Jessica Bergström

Å skönt att höra att jag inte är ensam om att lägga mig innan 10...! Man känner sig som värsta gamla tanten lixom. haha! Och som du säger det är ju tråkigast på helgerna om man skulle vilja hitta på något. Men det klarar jag banne mig inte längre, jag prioriterar heldre SÖMN :) haha!

2010-04-17 @ 19:30:30
URL: http://blogg.hermertz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0