Ammar to much

I onsdags var vi på BVC för att mäta och väga. Lillan hade ökat 400 g på en vecka, "normalt" var 150-200 g. Så hon undrade hur amningen gick. Jag hade ju ammat nästan varje/varannan timme. Typ jämt när hon var ledsen ammade jag. Alltså samma misstag som med Eric! Med den vikten hon hade nu så skulle det räcka att amma var tredje timme. Så nu har jag dragit ut på tiden, och det har gått rätt bra! Man märker ju att det är magen som krånglar många ggr och att det inte är hunger.

Hon vägde i alla fall 4300 g och var 53 cm lång, 3 v gammal. Vi fick en ny tid till veckan så ska vi se om hon ökat lite mindre nu när hon inte äter lika ofta.

Nätterna går väl sådär, har inte riktigt koll på hur mkt hon äter då för man är så trött och somnar själv. Och jag har inte rapat henne på nätterna heller. Måste försöka bli bättre på det! Har jag tur så går det 3 h..

Annars flyter det på rätt bra =) Passar på att gosa extra mkt nu, för man vet hur snabbt tiden går!

Mitt lilla hjärta ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin sömntuta!! Kramis till er!

2010-07-31 @ 19:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0