BVC Nora 2 månader

I torsdags var jag på BVC med Nora för läkarbesök.

Det gick bra. Hon "pratade" med läkaren och han frågade hur länge hon pratat sådär. Hon började redan vid ca en månad med att "svara" när man pratade med henne. Låter så gulligt ♥

Hon är nu 2 månader (imorgon) och ligger nästan precis på "mittenkurvan". Hon vägde 5340 g och var 58 cm lång. Längden vet man ju aldrig med riktigt, men i så fall har hon växt 5 cm på en månad. Hon kanske får Ms kroppsform och Eric min =P

När Eric var ca 2 månader och 1 vecka vägde han 5940 g och var 57,5 lång! Så Nora är lite längre och smalare, haha det handlar ju bara om gram och millimeter men ändå ;)

Hon har inte lika mycket problem med magen längre tycker jag. Har gett både minifom och sempers magdroppar men ger inte varje dag längre. Tänkte inte köpa mer när det är slut.

Hon sover rätt bra på nätterna. I veckan slog hon rekord två dagar. Då åt hon vid 20, 03 och 07 ungefär. Alltså bara en gång på natten! Ibland kan det bli mer. Men mycket bättre än med Erics sömn i alla fall.

Hon är faktiskt väldigt lättsam just nu, är hon grinig så blir hon oftast tyst bara man tar upp henne. Och hon gråter mest om hon är hungrig, trött eller rastlös. Har faktiskt aldrig gråtit en längre stund om jag minns rätt, kanske max 5-10 minuter i streck. Minns när Eric var liten, då var det en natt som han grät flera timmar, och man fick ju ofta gå runt och bära på honom + att han grät när han ammade. Stor skillnad nu!!

Amningen går hur bra som helst! Hon äter var tredje timme, men kan självklart bli 30 min hit eller dit. Så glad att dom sa på bvc att det räckte med var tredje timme. Hon blev ju en helt annan bebis! Hennes magont berodde nog på att hon åt för mycket förut. Det kan nog vara boven hos många!

Charmtroll






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0