Julafton 2009

Hade en jättemysig och lyckad Julafton igår! För första gången hemma hos oss =)

Supergod mat, alldeles för mkt såklart ;) Barnen var glad och väntade med spänning på tomten länge.

Vi började med lite glögg när alla kom. Sen blev det Kalle of course. Efter Kalle stormade vi köket, alla var hungriga! Barnen åt väldigt lite, hade annat för sig ;) När det mesta var undanplockat så kom till slut tomten! Jag trodde Eric skulle bli rädd och blyg, men icke! Han visste ju att tomten var snäll och skulle komma med paket. Så tomten fick en kram och Eric satt i knät en liten stund.

Eric Tilde och Noah fick varsitt berg med julklappar. Eric hade inte ens tid att öppna alla, det var faktiskt kul för han uppskattade leksakerna jättemycket och började greja med dom på en gång! Han fick jättebra saker! (Städvagn med dammsugare, liten teletubbie, verktygslåda, matdelar, tågbana, filmer, kläder, böcker, riddartröja mm)

Vi vuxna hade julklappsspel lite senare. Jag och Momme fick dom sakerna som jag köpt till slut ;) En söt liten termos som kan vara bra om Eric ska på utflykt och en "Välkommen hem till oss" skylt som ett hjärta + lakrits karameller. (Har lärt mig att köpa något man själv gärna vill ha) ;)

Sen blev det fika med 1000 olika kakor som Gertrud bakat, ost och kex, choklad och godis. Proppmätt (!) Jag blev supermätt redan efter maten så jag fick inte i mig så mkt choklad som jag hade önskat ;) Kanske lika bra det!

Ikväll ska vi till pappa och Ingalill och äta, kalkon! Det blir trevligt. Linda skulle även komma förbi en liten sväng under dagen. Sen är julen slut på riktigt för i år. En väldigt lyckad jul =)

Har gjort ett gäng bildkollage. Hoppsa bilderna inte blir allt för små. Ni kan i alla fall se nya matsalsmöblerna (hörnskåpet ska iväg så fort vi får det sålt). Inget har hunnit komma upp på väggarna än så länge. Så lite småfix är det kvar!
















Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt julreportage fr Bäckebovägens julafton!

Kul att Eric var så lycklig hela kvällen. Lekte ju ända till kl 23 med nya sakerna. Nu har du chansen att rensa bort i hans skåp o rum nere...........

Kram och tack för en god julafton.

2009-12-25 @ 10:41:57
Postat av: Veronica

Kul med massa bilder! Va stilig Eric var i dem fina kläderna :]

God fortsättning!

2009-12-25 @ 12:24:24
URL: http://ceekay.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Vad fina ni var, du och Eric =)

2009-12-25 @ 17:04:00
URL: http://liensa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0