Bisolvon

Nu har vi varit på VC. Jag sa att doktorn är snäll, och ska hjälpa dig. Som jultomten, han är oxå snäll ;) Och läkaren fick lyssna på både på hjärtat och bak på ryggen + kolla lite snabbt i halsen. Eric brukar ju inte vilja bli undersökt så mkt. Men det gick bra. Jag hade mutat med donken efter ;) Haha "Hamburgare" sa han när hon va klar!

Eftersom han inte har feber eller så behövdes inget speciellt för hostan. Vi köpte vanlig hostmedicin receptfritt på apoteket, Bisolvon som är bra för slem. Så han ska få den 3 ggr om dagen i ca 5 dagar. Det var lika bra att köra en riktig kur på en gång. Han blir hemma imorgon oxå. Fortsätter han vara pigg får han nog gå på dagis på onsdag!

Jag gick bort till bvc oxå och satt han på den lilla vågen, så nu vägde han 14300 g vid 2,2 års ålder. Sist vi vägde honom var han 1,5 har jag för mig och vägde 12 ungefär!

Och när vi var klar åkte vi i driven i birsta såklart, måste ju hålla vad jag lovar ;)

Så nu blir det lite vila. Får se om jag oxå somnar, annars blir det nåt avsnitt av The Hills!


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är jobbigt när de små blir sjuka :(



Inte planerat direkt men visst skulle det vara mysigt med en liten till!! :)

2010-01-18 @ 17:59:53
URL: http://malinheldeby.blogg.se/
Postat av: EB

Oj inte tror jag lilleman kan gå på onsdag, behöver säkert hela veckan för det var en ordentlig snuva som rann hela kvällen idag, måndag.

Han var ledsen och tyckte det var jobbigt att det rann både i näsan och i ögonen.

KRAM

2010-01-18 @ 19:24:10
Postat av: Jessica Bergström

Jag kan säga att det är först nu som jag har fått en riktig bebismage :) innan var de mest som gele typ. haha!



JA vi har köpt hus, ute i Njurunda :) Vi trivs som fisken i vattnet, så underbart med hus och en egen gård :)

2010-01-18 @ 19:54:20
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Lotta

Oj, va lite lillen väger.

Hur lång är han?

Bon väger 15,9 och är bra precis 90 cm.

Fast när vi är på ica väger han 15 enligt skylten, den han sitter på i kundvagnen...

2010-01-18 @ 22:06:17
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: malin

Tack =)

Ja det går fort nu! =) Förstår det inte riktigt själv heller. Jo men det ska jag hinna, men när kan du då? Hur länge jobbar du på dagarna? Kanske imorn kväll? Eller lunch nån dag? Vad passar bäst? =) kram

2010-01-18 @ 22:24:41
URL: http://mnordstrom.bloggagratis.se
Postat av: Jessica Bergström

vi har också rätt liten går faktiskkt, det är typ som ett "radhus" område fast de sitter inte i hop lixom :) men vi har sjukt stor uppfart och parkering i stället, något man kanske ångrar lite när det har snöat så förbannat den här vintern! haha. men gräsmattan är i lagon klippa gräset storlek för latisar ;)

2010-01-19 @ 12:18:34
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: lisa

Ha ha, vägde Noah idag på BC. 5,5 år och 15,4 kg.

2010-01-19 @ 20:41:48
Postat av: Lotta

Ja Noah är ju rätt liten, och smal ;)

2010-01-19 @ 20:44:18
URL: http://ecin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0