Smått och gott!

Vad har hänt sen sist!?

Jag har börjat med LCHF, i måndags! Känner att det är nånting som jag kan klara av! Nåt litet fusk kan det såklart bli.. Det är ju jul snart och allt. Men i det stora hela känns det som en bra metod för mig! Idag var det fackmöte och föreläsning med Benny Haag på jobbet. Sen fick vi en jultallrik, så jag åt lite rödbetssallad och några korvar som jag inte vet hur mkt kolhydrater det var i. Men i vanliga fall hade jag ju vräkt i mig allt ;) Och jag har inte känt behov av varken mellanmål eller nåt att äta på kvällen. Så det känns bra!

Eric var hos tandläkaren imorse. Inga hål och fina tänder! Skönt, måste ändå skärpa mig med tandborstningen som varit sådär =/ Lika bra att göra det NU när hans tänder ändå är bra. Nora skrek till lite när sköterskan började kolla och peta i hans mun, haha! Vill skydda brorsan ;) Men han var jätteduktig. Gapade och sa inte ett ord! Sen fick han tatuering och en tandborste. Nora fick oxå en! Så nu är det avklarat, 1,5 år till nästa gång.

Jag har oxå varit hos tandläkaren för ett tag sen. Inga hål heller, bara lite tandsten som togs bort. Tur för mig oxå =)

Annars är det bra med barnen. Fast Eric är lite hostig och rosslig i halsen. Inga vattkoppor än! Fast vi varit nära Tilly som blev sjuk. Hoppas det håller sig borta nu inför jul iaf! Om det inte kommer nu snart så funderar jag på att vaccinera oss alla tre! Nora är lite sådär i magen igen, och på natten kan hon vara vaken en timme. Not fun! Men kläderna har hon blivit duktig med, byxor och strumpor får hon på själv. Ibland ena armen i jackan åt rätt håll. Hon kämpar på och är fortfarande lika tjurig ;)

På onsdag är det julbord med sektionen, ska försöka hålla mig till det som är bra =) Men gott ska det bli! Älskar julbord!

Nu ska jag nog softa lite här i soffan sen blir det sängen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att läsa allt positivt. Kanske Nora ska äta mer frukt, bra för magen. Skära bitar och servera i en liten skål.

2011-12-01 @ 22:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0