Nora

När vi var i Dubai fick Nora ena framtanden uppe, den andra spricker snart igenom. Så då har hon 4 tänder, Eric hade många fler när han var i samma ålder. Men som hon äter kan man tro att hon har fått alla tänder ;) Äter nästan allt och gillar inte barnmatsburkarna så mycket längre.

Hon har ju rest sig upp ganska länge, och för någon dag sedan ställde hon sig upp en gång "i luften". Men det har inte hänt nåt mer. Hon går inte så mycket när man håller henne i händerna, så hon blir nog senare än Eric med att gå oxå. Ska i alla fall bli skönt när hon börjar gå!

Hon sover rätt bra på nätterna i alla fall, vill oftast ha en flaska efter 4 någon gång och somnar förhoppningsvis om en stund. Håller det på länge så får jag vänja av det, vill inte ha det så när jag ska börja jobba.

Några riktiga ord har hon nog inte heller sagt riktigt, hon säger inte ens mamma/pappa medvetet. Låter mer som det ibland, men känns inte som att hon vet vad hon säger tror jag. Hopppas hon blir lika duktig som Eric att prata tidigt i alla fall, så skönt att förstå vad dom vill!

Sjukt att hon snart är 1 år!

Dubai Maj 2011


Läste lite nu om Eric i samma ålder (i bloggen). Då försökte jag vänja av nattätandet, han hade tagit sina första steg fast bara 1-2 st. Han gick omkring med gåvagn i alla fall. Såhär hade jag skrivit:

Snart ett år!
Står själv korta stunder
Har åtta tänder
Pratar för fullt, mest när han kollar i böcker
Sover fortfarande "dåligt", äter 1-2 ggr
Blivit duktig på att äta mat, nu går det bra med bitar!
Har inte börjat med "vanlig" mat ännu



Mina älsklingar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0