Operation nattmat

Igår var dagen jag hade bestämt att Nora skulle sluta äta på natten. Kunde tidigare äta ersättning 1-2 ggr. Hade inte riktigt bestämt "hur" jag skulle göra, men funderade lite på SHN. Jag hade bara läst lite, och inte förberett allt man ska. Men jag nattade så i alla fall, och hon somnade utan napp på ungefär 15 min. (Fick ligga i Erics rum)

Sen vaknade hon till lite smått bara första gången vid 22.45, men somnade om av sig själv. Hörde henne vid 00.20 oxå. Sen vaknade hon vid 00.35 och jag försökte göra som "man ska" enl SHN, men det gick sådär. Har ju inte pluggat in allt så blev väl inte helt rätt. Tillslut gav jag upp.. Hon låg i Erics säng, försökte få henne att somna om, ligga med henne där osv. Men sen gick vi in i min säng, och efter lite protester så somnade hon. Vaknade kanske till lite någon gång till.

Men sen imorse när hon vaknade var kl 05.50, så vi klarade natten utan mat! Och nu 06.30 har hon fortfarande inte ätit, ska försöka vänta till 7 då hon får gröt.

Hörde sent igårkväll att hon nyste och hostade rätt ofta oxå. Eftersom jag var inställd på det här så var det inte alls så jobbigt! Men att köra efter ett spikat schema osv har jag inte riktigt ork för än. Så vi gör samma inatt. Skulle hon inte lära sig sova bättre utav att hon slutar äta nattetid skulle jag kunna tänka mig att köra SHN på riktigt.

Känns sååå skönt att jag gör detta nu! Och inte vid 2 års ålder som det blev för Eric!

Ska bli spännande att se hur kommande natt blir!

Min duktiga lilla tjej ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0