Mat - Dag 30

Tack Petra (och Linda ;) ) för kommentaren!!! Nu vart jag lite mer sporrad igen!! SKA faaan klara det här och komma dit jag vill..!! Jättebra länk!!

Idag vart det en dåligt dag igen.. lite allafall..! Men banne den som ger sig! Ibland tänker jag att äh.. nu har jag ju ätit dåligt några dagar.. kan lika gärna fortsätta med det.. lika bra att strunta i allt.. Men det ska jag tusan inte göra!! Man tänker ju som en åsna!!! Det som är svårt och som jag vet är ett problem för mig är att jag äter aaaalldeles för stora mål..!! Jag äter som en häst typ 2 ggr om dagen istället för att äta mindre flera gånger.. det måste jag jobba med! Kanske bättre att äta lite mer på mellanmålen och dra ner lite på lunchen.. för jag är alltid jättehungrig när det närmar sig lunch! Då blir det automatiskt att man vräker i sig.. =/ Sen samma sak till middagen..! Får komma på några enkla "större" mellanmål, inte bara en frukt.. Fast det ska ju gå rätt fort oxå.. Nån energidryck kanske skulle passa bra!? Fast det blir tråkigt i längden, men ibland! Orkar inte stå på jobbet och koka ihop värsta grejjerna =P 

Frukost
Fil - Müsli

Mellanmål
Päron

Lunch
QP, morötter, mjölk

Mellanmål
Inget

Middag
Entrecote, sallad, liiite potstisgratäng (den va inge god)

NU ska jag ta en liten promenad!! Ska börja lite smått att försöka ta mig ut lite varje dag så kan det bli längre när snön börjar försvinna lite mer..! Roligare då!

Kommentarer
Postat av: Emma

Omelett är en bra lunch..med en massa grönsaker till!

2007-03-07 @ 12:37:27
Postat av: Petra

Följ tallrikts modellen när du äter. Och ät en rejäl frukost. Gröt är jätte bra. Eller fil med havregryn, rågflingor och russin plus en fiber smörgås med skinka på. Är du sugen på nånting på kvällen så gör en proteinmilkshake på Frysta bär, mjölk, banan, och proteinpulver. Mkt gott!! En frukt och några gram sötmandlar till mellis eller en fullkornsmacka med skinka om du är extra hungrig. Och det är precis som du säger, att du ska slå ut maten på många måltider. Se till att du äter var tredje timme, att du äter INNAN du blir hungrig då håller du blodsockret på en jämn nivå. You can do this!!!

2007-03-07 @ 15:42:13
URL: http://fantasybamse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0