Stackars mig... =(

Det är ju typiskt.. Jag har ju haft en hyfsat problemfri graviditet! Idag var min första lediga dag! Tjohej! Nä men då kommer problemen, eller ja.. började väl liiite i söndags, pyttelite i måndags och lite mer igår.. Bäckenet som börjat strula.. jag kan knappt gå, vända sig i sängen gör skitont!! Så jag vaknar varje gång jag måste vända mig =( Kul om det ska vara så här tills det är dags, jobbigt.. Det kom så plötsligt oxå känns de som.. Jag som hade sett fram emot att få göra vad man vill nu, grejja lite i huset och så.. Men ikke då.. myrsteg får man ta som gör jäkligt ont.. Men när jag sitter känns de inte allafall.. Det är ju skönt. Väldigt obekväm känsla detta allafall, väldigt svårt att förklara hur det känns.. Hoppas verkligen det är nåt som försvinner snart eller allafall när jag fött (!!) Jag fick ett bälte idag av bm, men vet inte om det hjälper, gör ju fortfarande ont när man går, men det kanske försvinner fortare.. Får väl ha det nån dag och testa..

Va på sista föräldrautb idag! Det har varit intressant.. Ena tjejen där skulle ha en dag efter mig, men hon fick en liten tjej förra onsdagen!! Så hon va inte där idag! Det kan komma när som helst nu.. men jag har inte haft nå förvärkar eller sammandragningar allafall.. Så han stannar nog en stund till.. Fast nu känns de som att han lika gärna kan ta och komma ifall jag ska ha så här ont, kan ju inte göra allt jag vill i huset innan i allafall om det ska vara så här =( 

Det går fortfarande rätt segt i huset.. Men imorrn ska det spacklas på lilla toan.. Så på fredag kan toan och handfatet och de komma upp! Lite allmän städning efter det så kan man ju flytta in allafall! Köket är nästan på plats, alla skåp sitter där dom ska, men alla maskiner är inte där.. Sen ska det kaklas och målas på väggarna.. Det enda som är "klart" är sovrummet, men det är inte så bra ordning där, har packat in alla bebisgrejjer där.. Sängarna är bäddade..  Så man kan allafall sova där.. Det jobbigaste är väl att badrummet nere kommer ta tid, så jag kommer inte ha nån tvättmaskin på ett tag =/ men men..

Några bilder blir det tyvärr inte idag.. Har knäppt lite, men dom är på kameran.. Ska lägga in dom på datorn i huset vid tillfälle.. Kanske nån dag den här veckan. Så ni kan få se kulan =)

Annars finns väl inte mkt att säga.. eller jo det gör de säkert men inget speciellt jag kommer på nu.

En annan sak lite längre fram att se fram emot är allafall att i April nästa år ska jag linda och hannah + karlarna till sthlm =) Vi tjejer ska se Kelly Clarkson! =) Ska bli nice!! Får hoppas att inget kommer ivägen, för vi har redan köpt biljetter =D

Ja men tjingeling så länge då alla =) Får se om jag skriver igen innan det hänt nåt =) Får jag in bilder på datorn den här veckan så lägger jag nog upp några!

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Mia

DU!! Så där ont fick jag också ca 2 veckor innan Emma föddes, och de gick över direkt efter förlossningen.. =)

Lycka till med allt nu.

2007-10-31 @ 23:13:59
URL: http://emmasmamma.blogg.se
Postat av: Nudel

Åh vad roligt att du ÄNTLIGEN skrev en (lång) blogg =) Hoppas verken försvinner snart. Med andra ord: hoppas lillplutt kommer ut snart =)

2007-11-01 @ 01:18:31
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: Nudel

Längst upp på sidan, under loggan (ECIN) står "äntligen sommar snart" ha ha.. der verkligen långt fram på saker och ting ;)

2007-11-01 @ 01:19:21
URL: http://nudlans.blogg.se
Postat av: nikita

Men du ja hade absolut inga förvärkar eller sammandragningar alls ;) Det bara satte igång iochmed att vattnet gick.. iofs hade ju jag en väldigt snabb förlossning, men har du tur kanske de bara sätte igång snart =)

2007-11-01 @ 10:51:39
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Mia

Nä jag vet man får vanka fram som en anka haha. Bara att stå ut. Jag provade inga bälten eller nåt utan bet ihop och vänta på värkarna. Haha!

Men hoppas bältet ditt hjälper iaf.

2007-11-01 @ 13:09:43
URL: http://emmasmamma.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej hej. Va roligt att det är så nära! Jag undar en sak, vad exakt gör man på föräldraträffarna?! Jag är så tveksam om jag vill gå...

2007-11-07 @ 22:36:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0