Såhär ska det va! =)

(nästan)
Jag hörde imorse att Eric började vakna till vid 06, han hade tappat nappen så jag gav den till honom och då somnade han om! Antagligen för att han inte vaknat till riktigt än. Sen la jag mig i gästsängen och hörde honom inte igen förrns 07! Vilken skillnad det blir när man känner att man fått sova ut! Och Eric var GLAD som han brukar på morgonen. Igår var han ju grinig hela morgonen.. M hade gett han mat vid 01, lite tidigt men det gick ju bra. Jag märkte ingenting så jag har sovit i princip hela natten =) Nattmålet vette tusan när det försvinner, den som lever få se!
Man vill ju se förbättring för att orka fortsätta, och det har ju inte blivit så stor skillnad på några veckor, så nu får han äta vid 01-02 när han vaknar istället för att man ska krångla nån timme till. Hade det gått över på några dagar är det ju bra. Men att hålla på så länge utan att det blir bättre så orkar man inte. Därför väntar vi lite nu och försöker senare igen. Efter Libanon tror jag nog. Men självklart har det blivit bättre, han äter ju bara en gång istället för två. Alltid nåt!

Kan ju ge er som väntar barn ett tips om att försöka få bra mat/sovrutiner SÅ FORT SOM MÖJLIGT. Jag minns när Eric var lite, han var ju uppe med oss i vardagsrummet sent sent sent på kvällarna. Hade ingen rutin alls, på väldigt länge!
Nästa barn ska jag göra helt annorlunda med. Sen vänja av nattmaten mkt tidigare. Även låta bebisen vara i sängen i sovrummet där det är mörkt på kvällen/natten så att dom snabbt märker skillnad på dag/natt. Alla blir gladare av bättre sömn! Ska läsa lite mer av Anna Wahlgren oxå då jag väntar nästa barn. Tycker mkt hon har att säga är bra!
Men självklart är alla barn olika, trots rutin och bla bla bla så kan ju nätterna bli som nu oxå! Men alltid värt ett försök.

Nog om detta! =P

Jag har fått lite samtal avklarade, nu är skatten betald *fattig som aldrig förr* =(
Har även ringt bvc om Erics öga, han ska få en tid efter september.
Och jag har ändrat babysimmet så vi börjar i Oktober istället. På söndagar tror jag det blir.
Skönt att allt detta är fixat nu.

Ska snart ta en dusch jag och Eric. Sen ska vi på IcaMaxi och handla. Hem och äta lunch. Sen ska vi träffa Tulay och Elias på stan eller i Birsta!

Fast just ja, först skulle jag faktiskt dammsuga och plocka lite i vardagsrummet och datarummet.

Märker ni att jag är på G efter att fått sovit bra? ;)

Tjingeling!

Fler bilder från i Måndags:
  
  

Kommentarer
Postat av: malin

Hej!



har pratat med Sara, och tyckte isåfall att lördag passar bäst, om det fortfarande går bra för dig? Hon skulle klippa sig vid 16 men efter det?

Sedan undrade hon oxå om eric ska med eller inte, hehe så hon vet om hon ska ta med emmy eller inte..hehe =)



kram

2008-08-20 @ 10:50:59
URL: http://mnordstrom.bloggagratis.se
Postat av: lotta

Snart är det våra ungar som fyller ett år!!!!

Yep, det är skönt att det är fler som har ungar som inte sover så bra på natten. Bon har varit så duktig på att göra det flera månader.

Men inte nu, det är lika svårt för han att sova på dagen..=(

Ha det fint!

2008-08-20 @ 11:45:42
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: lotta

Jajustja...En pappa på Kents jobb har inte sovet en hel natt på fyra år....

Vad har hänt med erics öga?

2008-08-20 @ 11:48:55
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: alexandra

Det e så, man gör alla tänkbara misstag med första barnet och sen med nästa e men typ asjobbig expert! haha



Vi var asstränga med Benjamin, ingen av våra "förstabarns vänner" fattade varrför. När de får nr2, fattar de med=)

2008-08-20 @ 13:56:54
URL: http://mama08.blogg.se/
Postat av: Emma

Men du, han är ju så liten än..nattmålen försvinner med tiden...nu har Oscar sovit bort nattmålet (eller han käkade 05 på morgonen så det var kanske inte natt men ändå) i nästan två veckor men han är ju lite äldre.

Nu sover han från 19.30-20.00 till 06,30 men så käkar han som en häst på dagarna ist..hahahaha =)

2008-08-20 @ 14:52:22
URL: http://emmzan80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0