Kina och Birsta

Idag kom mamma och Johnny hit en sväng. Johnny satt upp diskbänksbelysning, så nu har vi äntligen lite ljus där =) Två spottar i taket som vi inte bytt på länge som varit slut oxå, självklart dom som var riktade mot diskbänken. Så det har varit väldigt mörkt där fram tills nu.

När dom var klar åkte vi mot staden, käkade lunch på Kina då kebaben var stängd =P Skönt med miljöombyte, haha! Sen somnade Eric i bilen när vi skulle mot Birsta. Så då lämnade jag av pojkarna hemma och gasade iväg själv. Jag åkte till Barnens Hus då Eric fick presentkort av morfar där i julklapp. Men jag kom ut tomhänt.. Tänkte köpa ett spjälsängsskydd men jag kunde inte bestämma mig för vilket. Och tråkigt dyrt är det ju även =/

Kikade runt lite och såg en vagn jag skulle vilja ha, istället för dom två som jag har. En ny modell var det tror jag? Den kändes lika smidig som Timmyn faktikst! Men fördelen var att man kunde vända sitsen åt båda håll + att det var svängbara framhjul. Jag ställde dom bredvid varandra och dom kändes rätt lika i storlek! Men sen var det ju priset =/ Det är ju en vagn man kan använda med liggdel oxå.. Så den kostade runt 7000.. Och födelsedag + jul är ju en bit bort nu ;P

Teutonia Cosmo

www.teutonia.com
Fast kikade lite på hemsidan nu, och Mistral S är ju ännu bättre där man kan vända handtaget. Fast den har jag inte sett själv så jag vet inte hur storleken känns..!

Sen gick jag in på Birsta City en sväng. Var på H&M och KappAhl, hittade lite saker till lilla Elin och mysiga byxor + kortärmad body till Eric. Sen åkte jag hem och nu sitter jag här.

Ska packa iordning det sista.. Tänkte svänga förbi Tulay så jag kan lämna av sakerna där innan vi far.

Ska försöka blogga så mkt jag kan när jag är där nere =) Och försöka införskaffa nytt minneskort till kameran så jag kan knäppa lite kort!

Bye byeee


Kommentarer
Postat av: Emma Halvarsson

Kolla in min blogg, du har fått en utmärkelse!

2008-12-28 @ 18:20:42
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Linda

Jaaaa du måste blogga! Jag måste ju ha lite spännnade läsning när jag är hemma o ledig ;)



Hoppas bilresan ner går bra. Ringer nåt imorrn o kollar läget.



Pöss å kram så länge

2008-12-28 @ 18:23:12
URL: http://lindzanengman.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag är nog "förgammal" för dom här nya vagnarna, tycker dom ser så konstig ut med dom små hjulen fram, undra om dom funkar bra i våra breddgrader med en massa snö? Tyckte inte om 3-hjulingarna heller. Köpte först en Brio, med 4 lika stora luftpumpade hjul, men Mira var inte ens 3 månader innan jag införskaffade vagn nr:2. En Urban Jungel, och det är ju en 3 hjuling ;)) Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig =)) (och den vagnen älskar jag)

2008-12-28 @ 21:22:35
URL: http://mariad.blogg.se/
Postat av: malin

ok, men när kommer du hem då?

2008-12-29 @ 00:11:45
Postat av: Mia

Halloj!

Jag har sålt barnvagnar i Stockholm under några säsonger de senaste åren. Köp inte en Mistral. Det kommer in väldigt mycket reklamationer på den vagnen. Köp istället Teutonia Fun. Den har vi fått in väldigt lite reklamationer på. Reklamationerna på Mistral beror på just det vändbara handtaget. Inte bra! De få gånger du kommer att vilja vända sitsen pojken mot/ifrån dig kan du lika gärna vända på chassit. Det är helt värt den lilla extra insatsen än att reklamera vagnen i omgångar. ;) Om du har fler frågor om Teutonias vagnar står jag gärna till tjänst. Teuronia är ett bra märke, sällan reklamationer (förutom mistral) och väldigt bra service. Hjulen på fun är förövrigt underhållsfria då luften ligger i kanaler på sidorna ilket innebär att du slipper pumpa (ev byta ut innerslangarna) i däcken. Hjulen är alltså inte enbart av plast, som många kan tro, utan har luft i kanaler på sidorna. Det skall krävas ett kraftigt insats med kniv i däcket för att du skall behöva beställa ett nytt däck. Brio och Emmaljunga är inte svenska märken längre och deras service är inte lika bra som teutonias. Lycka till och hoppas att du får en vagn!

2009-01-04 @ 22:46:33
URL: http://www.vasaruattdusasaru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0