Late

Bara jag vaken nu! Ganska ovanligt! M brukar ju aldrig lägga sig tidigare än mig. Så då passade jag på att sätta mig här  och få lite sömnigare ögon. Eric somnade sent idag oxå då han sov middag alldeles för sent!

Linda har varit här ikväll, jag hämtade henne på jobbet. Sen blev det donken och Ica innan vi for hit. Har snackat och kikat lite på Bonde söker fru. När Eric kom hem med M så sken han upp när han såg Linda =D Han borde ju känna igen henne nu tror jag, han har börjat bli lite blyg men aldrig när han träffar henne =) Han var på superbra humör och skrattade och gick omkring och viftade med armarna som han brukar göra! Haha han är så söt, ser ut som en liten kyckling när han går omkring ;)

Har inte nämnt något om detta på bloggen innan, inte känt för det utan bara pratat med familj och vänner.
Men det har varit lite si och så mellan M och mig senaste tiden. Tänker inte gå in på detaljer här men det har i alla fall varit slut ett tag fast vi inte hunnit flytta ifrån varandra. Men, nu har vi i alla fall i sista sekund bestämt oss för att ge det en chans! Känns lite som att ge upp för lätt utan att verkligen försöka "på riktigt". Har ju hänt mkt senaste året! Att få barn är ju en omställning i sig, sen att köpa hus och renovera i samma veva kanske inte är det optimala! Man har inte haft så mkt tid för varandra och då kan man lätt glida isär lite.
Vi ska nog gå på familjerådgivning. Därför som jag skriver om det här nu. Tänkte berätta om vad jag tycker om det när vi väl varit där. Jag tror faktiskt att det kan hjälpa mkt! Få andra tankesätt, nya perspektiv på saker och ting och hjälp på traven till förändring. Det pratas ju inte så mkt om det, men jag tror att många skulle behöva det. Har läst lite i olika tidningar om det nu på slutet, och man behöver ju inte ha "värsta problemen" utan det kan ju vara skönt att bara få komma iväg och prata med någon som är "insatt i ämnet". Känns som att det är lite tabu, och det är synd! Har inte bokat någon tid än, kanske får bli efter nyår.
Är ju ganska många som redan vet om att det (har) varit slut, men som inte hunnit få veta att planerna är ändrade igen. Så nu vet ni det alla på en gång istället ;)

Till något annat! Har inte orkat knäppa några julkort.. Vet att jag kommer få några. Så jag kan ju tacka i förväg och ursäkta att ni inte får något ;) Orkar inte fixa det nu i sista sekund heller.
Samma sak med julklappar, jag vet inte men jag har ingen julkänsla i år riktigt. Har inte köpt en enda julklapp än! Eller jo, en till mamma. Vet inte vilka jag ska köpa till heller. Haha om någon vill "byta" med mig kan ni väl hojta så jag vet vem jag ska köpa till ;) Har faktiskt inte köpt nåt till Eric heller, han har ju fått en tidig julklapp sen får han saker hela tiden när han behöver. Och jag orkar inte vänta med att ge det på julafton ;) Han är fortfarande för liten för att verkligen förstå det oxå. Men några paket kommer det bli. Nästa jul blir det nog annat =)

Nä nu har klockan hunnit bli mycket! Nu blir det sängen!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas att det löser sig på nått vis för er. Ni fann ju liksom varann för några år sedan och blev kära så ni kommer säkert hitta tillbaka dit igen.

Ibland är det inte så lätt.

En vän till mig har varit på familjerådgivning men det gäller att båda vill ändra sig.

Det blev bättre i nån månad sedan blev det som "vanligt" igen.





Jag gillar inte alls julen. Förra året var det första julen som vi julpyntade men kommer inte göra det i år.



Ha det underbart!



2008-12-11 @ 08:12:25
Postat av: Linda

ha ha ja han var så söt när han gick omkring och surrade och viftade med armarna :)

2008-12-11 @ 08:23:17
URL: http://lindzanengman.blogg.se/
Postat av: Linis

Vad bra att ni bestämt Er för att ge det en till chans!!! Då kan ingen säga att ni inte har försökt hur det än blir!

Jag håller tummarna för Er!



Kram L

2008-12-11 @ 08:31:27
Postat av: Malin

Hej!

Jo det är som du säger en riktigt stor förändring i och med att man skaffar barn.

Vi "gled" också ifrån varandra och hade också planer på att gå isär men vi gick på familjerådgivning och saker och ting blev bättre, men det är som en här uppe skrivit det krävs väldigt mycket jobb för att inte glida tillbaka in på gammla spåret igen.

Det är skönt att få lite hjälp på traven även fast man gör själva "jobbet" sjäva!



Kämpa på så löser sig nog för er!

Kram Kram / Malin

2008-12-11 @ 09:04:10
URL: http://malinheldeby.blogg.se/
Postat av: alexandra

Är det inet konstigt att det ska vara så tabu att prata om sånt?

Vi pratade om att separera förra julen, inget kändes bra!

2 små barn, radhus och renovering tog verkligen på oss!

Vi åkte på 2 veckors semester, och "hittade tillbaks" till varandra igen.

Sålde vårt gamla hus, och började nya tag i nya huset.

Vi ville oxå ge det ett sista försök innan vi gav upp, och det är jag jätteglad för idag!

2008-12-11 @ 09:32:14
URL: http://mama08.blogg.se/
Postat av: alexandra

Jag tyckte det var konstigt med responsen man fick när man berättade till folk, då vågade andra berätta om att de levde med samma sak?

När blev det hemskt att erkänna att man har ett "problem"?

2008-12-11 @ 09:33:38
URL: http://mama08.blogg.se/
Postat av: Josephine

BRA gumman! Jag anade att det var på gång! :) Jag tycker du gör helt rätt! Man ska inte ge upp utan att ha kämpat åtminstonde lite! Jag är såå glad! :) Puss

2008-12-11 @ 10:56:57
URL: http://joxzephine.blogg.se/
Postat av: Christina

Hej. Vad starkt av dig att berätta och ännu starkare att bestämma er för att försöka igen! Lycka till! Hoppas att allt blir bra för er. Tycker det är otroligt fint att ni ger det en chans. Skulle det inte gå ändå...så kan du i alla fall känna dig stolt över att ni verkligen försökt. Men jag tror på er... Även om jag aldrig träffat M.. =) Kram Christina

Postat av: Sara

Hoppas det går bra för er nu då, och familjerådgivning kan säkert vara jättebra! =) Hörs nått. Kram

2008-12-11 @ 11:36:17
URL: http://acidangel.bloggagratis.se
Postat av: Elin

Hoppas det löser sig för er. Vill man bara så får man kämpa. Förstår att det är jobbigt, men hoppas på det bästa för er!

kram!

2008-12-11 @ 11:42:35
URL: http://novasplace.blogg.se/
Postat av: Tulay

Jag är så glad för att ni ska försöka igen. Jag hoppas verkligen att d ska funka. Men jag tror ni klarar det. :-) Kommer ALLTID finnas vid din sida. Kram från oss.

2008-12-11 @ 13:18:05
URL: http://tullisen.blogg.se/
Postat av: pinglan

Å, Lotta! Gud, vad glad jag blir för er lilla familjs skull! Alhamdulillah! Hoppas det blir bra med familjerådgivning, jag tror ni gör alldeles rätt! Kram!

2008-12-11 @ 15:01:34
URL: http://pinglanm.blogg.se/
Postat av: Emma

2008-12-11 @ 16:05:06
Postat av: Emma Halvarsson

Hm..blev visst en tom kommentar ;-) Men det jag tänkte skriva var att bra att ni ger det en chans! Allt är inte en dans på rosor med små barn, renoveringar och hus...man skulle ljuga om man påstod att man var superlycklig jämt! Håller tummarna för er!

2008-12-11 @ 16:06:42
Postat av: nikita

jag håller med helt och hållet att få barn + renovera ett hus samtidigt och alltid ha den där stressen som ligger och gror , det tär på ett förhållande! men man få inte ge upp !!

jag vet hur de kan vara eftersom vi är i samma sits med barn + renovering, men vi vet att det om ett tag inte kommer vara lika mkt med huset, men visst blir det bråk och tjaffs ibland och man känner att man allt för sällan får tid tillsammans...

Hoppas allt blir bra för er.

kramar

2008-12-11 @ 16:47:11
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Emma Halvarsson

Hittade den här länken på Aftonbladet nyss.



http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article3892975.ab

2008-12-11 @ 17:15:25
Postat av: Hannah

Haha, skulle precis posta samma länk som ovanstående...

Men då har du ju redan fått den.

Hoppas allt ordnar sig, jag håller tummarna.

Kramis

2008-12-11 @ 17:22:45
URL: http://kinda.blogg.se/
Postat av: malin

Hoppas det löser sig, verkligen värt ett försök nu när sötis finns. =)

Ringer nåt sen, har haft fullt upp hela dagen!



kram

2008-12-11 @ 17:33:02
URL: http://mnordstrom.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Jag tycker du e modig, och har absolut inget o skämmas över! hoppas att de löser sig, att ge de en andra chans verkar vettigt..lycka till :)

2008-12-11 @ 19:38:09
URL: http://www.divamom.se/cey84
Postat av: halaaaaaa

jag kände det på mig lotta jag lovar . ja hade fått hoppet tillbaka . för några dagar sen kankse en vecka sen elelr lite mer . men sakta sakta o ja verkligen kände att de blev bättre . du verkar så mkt gladare när du skriver osv. JAG ÄR SKIT GLAD FÖR DET . och mamma med. hon blev jätte glad. jag får aldrig störa när hon tittar på den här programemt men nu lyssnade hon vekrligen lös upp och log. sa kort va braa . mkt bra :D . hihi . LYCKA TILL . puss erics sexiga faster

2008-12-11 @ 22:18:30
URL: http://halaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0