God Måndag!

Idag steg vi upp ganska tidigt.. Eric sov med mig hela natten.. tills en liten stund på morgonen då jag la över han i sin säng.. Han hade kissat igenom pyjamasen.. tur att jag har ett sånt där sängskydd i sängen! Har 2 st.. ett i hans och ett i min (sånt där som brukar finnas på bla sjukhus/vårdhem i tyg) Jobbigt om det går igenom till madrassen, kan ju hända lite då och då.. Om jag inte är för trött eller glömmer så brukar jag ibland byta blöja en gång på natten, men oftast så kan en hålla beroende på hur sent man bytte på kvällen.. Man vill ju helst inte byta om dom sover bra efter amningen så dom vaknar.. Brukar ni byta blöja på natten?

Vi har hunnit med kebab idag.. och nu gör vi inget speciellt.. Eric sover. Han sover fortfarande ganska mkt på hela dygnet! På natten sover han.. sen är han vaken fram till lunch ibland sover han lite där i mellan oxå, sen om vi åker nånstans så kan han sova 2-4 h beroende på om vi rör mkt på oss ;) Nu sov han medans vi var och åt.. sen nu sover han igen.. sen är han vaken lite och sen sover han lite då och då på kvällen oxå.. Vi har fortfarande inte fått in nån rutin så att dagarna ser jättelika ut.. Det beror på vad vi gör. Men det verkar som att andra barn är vaken mer? Men vad vet jag =)

Är sugen på nåt.. har kvar chokladbollar sen igår och lite grejjs.. men jag ska försöka hålla mig =P Ska nog ta en piggelinglass istället så länge ;) Fattar inte att jag ALLTID ska vara sugen på nåt?! Jag kanske ska börja suga på napp jag oxå så man har nåt i munnen hela tiden, hah!

nje.. nu ska jag kolla lite bloggar (dom jag inte redan kollat 10 ggr idag) =P Men egentligen skulle jag behöva packa upp tvätten!

Hörs kanske senare! Hej då!

Från Thailando!
image264

Vill utomlandsssss.... men vi ska i år allafall =) Tänkte åka till Libanon men det verkar ju som att det ska krigas titt som tätt där så det blir väl inte av i år heller.. Kanske Mallorca! Va länge sen!

Nä just ja.. jag hade ju sagt hej då! hej!

Kommentarer
Postat av: nikita

jag byter inte blöja på natten för då väcker jag bara upp albin mer än nödvändigt..

2008-02-04 @ 16:58:27
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Lisa m.fam

Emin sover ju hela nätter,äter först vid 8,då byter vi blöja,också somnar han om och sover till 10-11.
Men då han var vaken nattetid bytte vi alltid.Tänker på hur man sj skulle vilja ha det,sova blöt är ju inge vidare :P

2008-02-04 @ 17:07:57
Postat av: Maria

Åk till Kroatien! Så fantastiskt underbart vackert land!!!! =))

2008-02-04 @ 17:19:27
URL: http://ytterstinne.blogg.se
Postat av: Lisa m.fam

Hej igen.Har haft tur med lillen,han började sova hela nätter redan vid 2 mån ålder.Då somnade han oftast vid 22 och kunde sova ända till 10.30-11.00.
"Problemet" med våran lilla grabb är att han är väldigt pigg kvällstid.Somnar inte före 22.30.
På kvällarna är han mest aktiv,och håller igång.
Önkar att man kunde få honom att lägga sig vid 22 senast,20 blir nog alldeles för tidigt med tanke på hans pigghet :).
Så det jobbar vi på nu.
Tyvärr så ammar jag inte,helammade 1 mån,och pumpade ut och gav till ca 2 mån ålder.Mjölken sinade :(..
Oj vart ett långt inlägg det här.:)

2008-02-04 @ 20:43:55
Postat av: nikita

hehe då är ja me ;)
Albin äter ca 2 ggr per natt, nu i nån vecka har han vaknat flera ggr å varit ledsen men ja tror de är hans tand som håller på att ploppa upp som spökar.
mitt namn, eller rättare sagt jag är döpt efter Elton Johns låt Nikita :)

2008-02-05 @ 08:34:29
URL: http://nikital.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0