BVC - 8 månader

Idag var vi på 8 månaderskontroll. Eric visade sina kryp- och sittkunskaper. Hon tyckte han var duktig =) Pratade gjorde han oxå! Dom gjorde ingen speciell hörselkoll som jag hört att dom ibland gör. Momme ropade på han när han satt och lekte en gång och då reagerade han och kollade. Hon sa även att när dom pratar mkt så märker man att dom hör, annars brukar dom ha svårare att utveckla talet. Så det gick fint =) Vi pratade lite om sömn och mat. Vi ska testa nu igen att hoppa över första nattmålet! (Han äter ju 2 ggr nu)

Han vägde 9700 g och var 69 cm lång! Huvudomfång tror jag var 45 cm.

Vi åkte iväg till pappa vid 13. Jag käkade lite lunch. Nu har jag lämnat min lilla prins där! Hämtar honom imorgon någon gång på dagen. Får se hur det går =) Nån gång måste vara den första att sova borta. Kommer säkert gå bra =) Jag lär ju ringa ikväll och se om han somnat ;)

Här var han liten
 


Nu ska jag snart åka iväg till Linda och göra mig iordning inför kvällen! Hoppas vi får skoj!! =)

Hears!

Kommentarer
Postat av: Tulay

På 8 månaders kontrollen vägde Elias 10.120 och 73 cm.

2008-07-18 @ 17:00:32
Postat av: lotta

Men vilken lillplutt!

Fick han ingen spruta på kontrollen?

2008-07-18 @ 21:01:30
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: josephine

hihi Elika är 10 månader & väger 6765g =) men nästan lika lång som eric.. 68cm är hon =) Grattis till stora killen =)

2008-07-18 @ 21:28:15
URL: http://mammatillelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0