Turkiet

Eller jag kan påbörja ett inlägg om Turkiet. =)
Bilder orkar jag inte ladda upp nu. Men lägger in dom på detta inlägg sen så ni får kika tillbaka på detta inlägg.

Flygresan gick KANON! Vi hade sån tur att det var en plats ledig bredvid oss. Eric somnade i Mommes famn i början av flygningen. Sen sov han nästan hela tiden (!) Han fick ligga på sätet mellan oss. Hade inte kunnat gå smidigare =) Resan hem gick oxå bra. Han sov även då ganska länge men va vaken i slutet. Då satt han och lekte och grejja på. Skönt att man åkte flera så kunde han vara hos olika. (Det var; Jag Momme Eric. Ms syster Hala. Ms Bror Rabih + fam: Hannan Jasmin Josef. Och Hannans systrar Hooda och Nada.)

Väl i Turkiet gick allt oxå hur bra som helst. Han vaknade och åt lite oftare på natten bara men det kan man förstå. Vaknade även och va ledsen lite, men det var ju varmare än han var van vid. Han åt bara välling på hela resan, men fick själv hålla i och äta lite gurka eller bröd när vi åt. Han va inte intresserad av gröt innan vi åkte så jag testade bara en gång där och då ville han inte heller ha så jag struntade i den.

På dagarna var det varmt men det kändes ändå ok! Ingen olidlig hetta! Han satt i vagnen i skuggan och lekte, eller sov. Så jag kunde sola lite i alla fall =) Han badade även, en gång i havet men mest i poolen.

Vi var iväg på Rafting, åkte in till Alanya 2 kvällar, åkte en båttur och gick på marknad, vi tjejer åkte iväg till ett muslimskt hotell så vi alla kunde sola och bada tillsammans =) Killarna åkte fyrhjuling och dykte. Jag skippade dykningen då jag kände mig snorig och jag skulle nog lätt få ont i öronen. Sen spenderade vi tiden på hotellet. Var ju tre hotell som man fick vara på. Maten var hur bra som helst! Buffe till frukost, lunch och middag + att det fanns snackbuffe vid poolen med jättebra mat. Så vi åt rätt mkt om man säger så ;P Så jag känner mig väldigt smal efter denna resa, not!

Ja det var väl det. Kan rekommendera att resa med barn, det var inga problem! Det jag "oroade" mig mest över var maten, hur jag skulle göra med det. Men han åt ju bara välling. Det var enklast med tetror att bara hälla upp och ge direkt. Men jag hade inte med så det bara räckte med sånna. Hade en vattenkokare med + pulver oxå. Det gick oxå smidigt. Fast det jobbiga var att han va inte så himla förtjust i att vällingen var ljummen, så man fick trula lite ibland.. Men det skulle ju bli lite mkt vikt om man bara tog med tetror! Han fick även dricka vatten lite då och då.
Annars så flöt det bara på som vanligt =) Hade det hur härligt som helst!

Bilder kommer som sagt. Sen kanske lite mer som jag inte kommer på just nu =)

Tråkigt att Sverige ligger under......... =( Hoooppas att vi tar igen det!!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Sara

Hej undrar om du vet vad namnet på det muslimska hotellet är ? tacksam för svar isf . tack på förhand sara.

2009-03-22 @ 00:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0