Bye

Tänkte bara säga hej då ;) Bussen går från jobbet kl 10. Innan dess måste jag på statoil. Lite karra på bussen =)

Nu måste jag
- äta frukost
- duscha
- fixa iordning Eric
- väcka M så han skjutsar mig

Måste även gå igenom lite med M så inte alla Erics rutiner försvinner ;) Försöker få honom att äta på ungefär samma tider nu, annars blir inte natten som den ska..

Ser ut såhär (ca):
07-08    ersättning/välling
09-10    gröt
11-12    ersättning
15.00    ersättning
17-18    gröt
19-20    välling - läggdags
03-04    välling

Ska börja ge han lunch nu på dagen oxå.. Sovtider varierar fortfarande lite, men sover 2-3 gånger från uppstigning ungefär.

Hur ser era dagar ut? Tycker det är lite svårt att veta hur mkt mat man ska ge, men man får prova sig fram. Än har ju inget mål ersatts med bara gröt/mat. Han får ju alltid ersättning/välling efter en timme typ.

Nä nu hinner ju inte jag sitta här mer!

Återkommer väl imorgon på kvällskvisten kanske!

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Linda

Wihoo, va kul vi ska haaa ;)

2008-05-21 @ 09:06:39
URL: http://frokenbolibompa78.blogg.se
Postat av: malin

jag vet! Men jag brukar ju råka ut för nåt sånt här lite då å då..så jag blev inte så förvånad..hehe Hoppas att du har roligt idag nu då! =) kram

2008-05-21 @ 09:59:40
URL: http://mnordstrom.bloggagratis.se
Postat av: Fia

rammla in här på din sida, , måste säga vilken söt pojk, =)
men
lästa
hans måltider,
och
tyckte de var lite väl mycket och ofta,
ger du han verkligen
mat såå ofta ?
han kan ju inte göra annat en att äta
hehe,
tycker du ska fundera på
om inte du kan byta ut
någe till riktig burk mat, frukt
till mellis. , elelr göra själv, ta hjälp av bvc, lycka till
!

2008-05-21 @ 12:41:49
Postat av: E

Hej
Halkade också in här av en slump. Jag tyckte min lilla dotter blev mkt nöjdare av välling än ersättning så den slutade vi ganska snabbt med då hon var 6 mån.Innan hon började få riktig välling kändes det som hon ville äta hela tiden, hua!Hon blev också mycket mättare/nöjdare när hon fick börja äta mer riktig fast mat. Bara ett lite småtips, så du slipper mata så ofta :/ ....Ha det superbra! /E

2008-05-21 @ 14:49:14
Postat av: pinglan

Hallo! Jag tror vi får ses efter du kommit hem, det är mycket nu;-)

F.ö. så tror jag att jag håller med de som kommenterat ang maten. prova att byta ut iaf nåt mål ersättning mot mat i stället, så slipper du mata så ofta. I den åldern åt Amira ca 5 mål om dagen. Men hon började äta vår mat när hon var 6 mån. Och burkmat. Nästan bara välling morgon och kväll.
Jag har en barnmatsbok nånstans som du kanske vill kika i, står mycket tips i den:-)

2008-05-21 @ 15:46:12
URL: http://pinglanm.blogg.se
Postat av: lotta

Hoppas du får trevligt!
Hihi, va du håller koll på mattiderna, nu kan ju en annan ramna in hos er å ge Eric mat...=)
Neee bara skojja.
Har ingen koll på när Bon äter, han får när han är hungrig.
Men de kan nog bli lika många gånger minus natten.
Tror de behöver mycket mat när de växer hela tiden!

2008-05-22 @ 09:51:15
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Lisa

Påminner lite grann om Emins ätande vid den åldern.
Inge fel med det.
Väntade ut burkmaten ett bra tag,då han inte ville kunde äta sig mätt på den.
Det fick komma när det kom resonerade vi.
Tog ist till gröt och fruktpurer.
Inge fel alls med det enl BM,huvudsaken han får i sig.
Vissa är så att dom vill ge mat,sen ge goda pureer,men så gjorde inte vi.
Var inga som helst problem att ge honom burkmat efter alla goda paradis desserter.
Dom har hela livet på sig att lära sig o äta mat,så varför inte leva bebis-livets glada dagar ;)& äta gott.Dom hinner... :)

Lite tjatigt,men du förstår nog :)

2008-05-22 @ 17:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0