Härligt väder

Ni missade väl inte att jag var DUKTIG och la in tre inlägg igår ;)

Vilket härligt väder! Gick ut med Eric för han skulle sova, han började krångla IGEN.. tänkte att va fasen nä han SKA sova nu! Så jag stog där i skogen och tokdrog vagnen fram och tillbaka så då somnade han. Då kunde jag lugnt gå vidare istället för att bära honom hem. Nu står han utanför och sover, jag kände mig lat och orkade inte mer. Han vaknade till en gång så då fick jag gå ut och dra lite här utanför och som tur va somnade han om. Vet att han behöver det för inatt sov han som en kratta. Nu har han sovit i över en timme så det är bra! Vaknar nog snart..

Läste i Sova hela natten - boken igår, ca 40 sidor. Tycker det står så mkt bra! Men sen måste jag verkligen förbereda mig om jag ska genomföra det för det kommer bli JOBBIGT.. Kommer ju få göra det själv för M vill inte. Det är ju 2 nätter som man inte kommer att sova nånting själv för att man snabbt ska kunna "hjälpa" barnet när det vaknar. Om jag bestämmer mig för att genomföra det så kommer jag skriva om hur det går här i bloggen! Jag är så less och vill verkligen att både jag och Eric ska få sova och vara pigga och glada "på riktigt". Jag tror att dom behöver en hel natts sömn för att orka med, och om dom vaknar till, kunna somna om utan att behöva äta.. Jag känner mer för den här metoden än 5mm. Det är ju många moment som man måste göra här, men helldre gör jag det än att "inte göra något alls". Hans skrik är inte att leka med ;) Så "nånting" känner jag att jag vill göra och inte låta han ligga och gråta sig till sömns. Då känns det lite bättre i alla fall. Men självklart kommer det här vara lika jobbigt att "höra på"... Man fasen några veckor nu när jag ändå går hemma kan jag ge det! Sen när jag börjar jobba kommer jag ju INTE kunna göra något sådant.

Nu ångrar jag att jag inte gjorde det vid 7-8 mån, DÅ ångrade jag mig att jag inte gjorde det vid 5-6 mån.. I Januari när jag väl börjar jobba kommer jag ångra mig och jag inte försökte göra något NU.

Så nu ska jag läsa läsa läsa!! Det är ingen "lätt" grej utan som sagt, en hel del förändring och "moment". Och jag tror inte det funkar om man verkligen inte gör ALLT på rätt sätt, det räcker inte att ta vissa delar och hoppas att det ska hjälpa.

Anledningen till att jag är så inne på just den här metoden nu är för att en kompis till M var här för någon dag sen. Dom hade kört det på sin tjej som är lika gammal som Eric, men när hon var 7 månader. Och det hade gått hur bra som helst. Visst fick dom lägga ner mkt tid och tex vara hemma prick när hon ska äta och verkligen följa rutinerna mm. Men nu sover hon 19-07, äter mkt bättre, är piggare och gladare och har utvecklats mycket mer! Som sagt, ångrar att jag inte gjort det tidigare, ju äldre dom blir ju svårare blir det tror jag.

Självklart vet jag att det inte funkar på alla.. Men jag tror samtidigt att dom det inte funkar på kanske vissa inte har gjort EXAKT ALLT "riktigt".. Fått in det där mönstret/rutinerna.. Eftersom Eric känns så envis på natten så är jag ju rädd att det inte ska funka på honom heller.. men jag ska (om jag ska) verkligen gå in för det i så fall! Tänker inte försöka halvhjärtat då kan det lika gärna vara. Så jag ska fundera...!

Idag kommer middagsgäst/er.. Innan det ska jag iväg på BVC, fick en tid för att kolla Erics ögon oxå ska jag prata lite om hans mage, har ju varit lös i magen flera veckor. Men han hade inte salmonella i alla fall så det var ju skönt.
Ska dra ner på fullkorn, antingen i vällingen eller gröten tyckte hon jag pratade med i alla fall. 

NU vaknade Eric så jag hinner inte babbla på mer!! Tjao

Kommentarer
Postat av: josephine *Elikas mamma*

Hoppas det gick bra på bvc. Lycka till om du kör sova hela natten. Vi hade sån tur att Elika började sova hela nätter när vi började med välling

2008-11-17 @ 12:06:30
URL: http://wwwmammatillelika.blogg.se/
Postat av: Linda

Nä det missade vi inte.. BRA JOBBAT! ;) Mer sånt tack!

2008-11-17 @ 16:46:17
URL: http://lindzanengman.blogg.se/
Postat av: malin

Tack för igår! =) Det var mycket trevligt!

Kram m

2008-11-17 @ 19:22:47
Postat av: Jessica

Vi har samma problem med Axel. Håller på att bli galen. Vi körde 5 min och dte funkar så långt att han somnar själv efter vällingen, de är inga probbs, men att han ska sova hela natten är fan i mig omöjligt, vaknar typ 10 ggr/natt och ska ha nappen, äta, gnälla och greja! Det är så frustrerande, och som dig så får jag ingen hjälp på natten heller, Peter vaknar inte av någon ting... så nu har jag också funderat på att köra den där metoden som du pratar om. Jag funderar på att köpa boken och iaf se vad de innebär... För så här kan vi inte ha det!



Lycka till :)

2008-11-17 @ 19:24:42
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Anonym

hej! Bra Lotta, det tar sig igen ;) MER bilder bara, annars är jag nöjd, hihi.

Kram

2008-11-17 @ 19:28:21
URL: http://kinda.blogg.se/
Postat av: lotta

Hoppas det där funkar!

Det är så vansinnigt frustrerande när man inte får sova!

Vi har tur med Bon som vill sova mycket och gärna. Märks vem han är släkt med.

Vi har gjort samma sak sedan han föddes och det verka funka på han.

Osså får du envisas med gubben din att han måste hjälpa till om du ska ha jour två nätter på raken!

2008-11-17 @ 20:17:05
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Josephine

Hoppas ni hade en toppendag igår. Trist att vi inte kunde vara med! Men vi får ses massor när vi flyttar hem! Kramar

2008-11-17 @ 22:44:29
URL: http://joxzephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0