Sjukstuga

Ja sen i Måndagskväll..! Mamma var här i måndags.. Och på kvällen fick Momme först ont i magen och sen jag. Mamma hade oxå fått det. Så jag låg hela natten och kräktes =/ Sov ingenting, va tvungen att dricka vatten men allt kom upp hela tiden.. Skitjobbigt! Så igår var jag helt död i hela kroppen, låg bara på madrassen i vardagsrummet hela dagen. Vet inte vad det kan ha varit, vinterkräksjuka, magsjuka el nåt vi ätit?

Vi missade dagisbesöket igår... Men idag känns det bättre. Har fått i mig lite fil. Ska ta en dusch sen med Eric så man känner sig lite fräsch! Och vid 10 ska vi till andra dagiset och hälsa på. Ska ringa och se om vi kan komma till det första tors eller fre. Hoppas!

Har inte hunnit svarat på era kommentarer! Gör det senare idag. Nu ska Eric få frukost!

Kommentarer
Postat av: Anna

... tråkig med magsjuka.... det är mitt absolut värsta!!

Tänk bara på att man ska vara symptomfri i ca 48 timmar så att man inte smittar.... =)

2008-11-26 @ 07:53:39
Postat av: Emma

Tänkte precis som Anna...man ska hålla sig inne 48 timmar efter senaste "kräkningen" för att inte sprida det vidare. Det är enligt vårdcentralernas rekommendation, så hoppa dagiset i dag så ni inte sprider smitta där ;-)

2008-11-26 @ 08:01:44
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Linis

Jaa precis vad jag tänkte också..

Man smittar 48h efter sista kräkning!!

Håll Er inne idag och krya på Er!



Kramar

2008-11-26 @ 08:06:34
Postat av: Linda

Vilken tur att ni mår bättre nu!

2008-11-26 @ 10:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0