Hej alla intresserade! ;)

Natten inatt var inte rolig. Jag hade bestämt att Eric bara skulle få äta en gång! Så jag skulle ta han för M tycker det är jobbigt när han är ledsen, han vill ge mat på en gång så han somnar fort. Jag gav Eric mat vid 02.10 och var jättenöjd! Hade bara gått upp en gång tidigare. Gick upp en sväng när jag gett han mat.. då visade det sig att M redan gett han mat vid 23-24 tiden.......... Suck! Jag hade inte hört när han vaknade.. Men då kunde han väl väckt mig tyckte jag så jag kunde ta honom, istället för att ge han mat. Så då blev jag så irriterad så jag kunde inte somna om.. Var vaken till 05 ungefär! Sen somnade jag till lite innan det var dags att kliva upp. Får göra ett nytt försök ikväll, får sova där inne så jag hör.
Tycker att han måste klara sig med ETT mål per natt nu, helst inget såklart!

Aja! Idag har vi bara varit inne. Pappa kom förbi en sväng och hälsade på! Då pratade vi alla tre lite om nattmaten oxå ;) Men M vill inte lyssna =P Har lekt lite, kollat på TV, ätit.. Ja sånt man kan göra inne. Ikväll ska Linda komma, trevligt med lite sällskap. Det blir kanske nån film och TV-tittande blandat med skvaller =)

Eric sover lite nu igen. När han vaknar ska han få mat. Sen blir det gröt lite senare och välling när han lägger sig. Har börjat med efter jag läste Nikitas blogg ;) Måste testa allt =) Saken är den, att han orkar inte riktigt dricka upp all välling om han ätit mkt.. Men det tyder ju bara på att han är mätt. Så han MÅSTE klara mer än 4 h utan mat! Han är bara tjurig för nu är han så medveten tror jag, han vet att han får välling när han vaknar och är ledsen. Och den vanan måste BORT!

Jaja... bla bla bla!

Kommentarer
Postat av: Linda

det är bara att kämpa på :-)

2008-10-28 @ 16:48:10
Postat av: Emma Halvarsson

Har du testat ge honom vatten ist för välling när han vaknar på natten?

Annars kanske han helt enkelt inte är redo att sluta med nattmålen än, alla barn är ju så olika ;-)

2008-10-28 @ 17:51:48
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: nikita

alltså shit , det skulle kunna vara ja som skrivit de där om man bytte ut M mot D , för han har varit precis likadan på nätterna velat gett mat på en gång även om han typ ätit för en timme sen :S medans ja velat kämpa å de är ganska frustrerande då man tkr olika... å ja har försökt förklarat 595959 ggr för honom men han lyssnar inte heller...

så dom verkar vara väldigt lika på så :P

ja tror de handlar om att dem är typ lata eller nåt i botten , eller inte lata men ja du fattar så fort de blir "för" jobbigt dvs på en gång så vill dem ta den lättaste vägen..

2008-10-28 @ 19:15:13
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Maria

Min lilla fröken har också börjat äta jätte mycket på nätterna, mer än förut. Tror hon har så mycket att göra på dagarna (hon är jätte "vaken" o med nu)så hon har inte riktigt tid att äta. Men, men allt har sin tid. O då slöar vi hela förmiddagarna eftersom vi sover så dåligt på nätterna. Hinner ingenting, men skiten ligger kvar ;))



Hälsningar Maria, Mira + resten av fam.

2008-10-28 @ 21:12:30
URL: http://cuteandcrazy.se
Postat av: Lotta

hehe, så tjurig har väll inte Eric hunnit bli? Men han har säkert fått in vanan med att äta sådär på natten.

Har ni testat att ge han lite vatten då han vaknar?

Eller bara suttit och pratat med han när han vaknar sådär?

Eller kanske han vill sova en stund med er?

Tänk, man vet aldrig vad de har tänkt sig.

2008-10-29 @ 08:18:31
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0