Första tisdag

God morgon!

Har nyss ätit lite frukost här.. Eric vaknade vid 08, efter vi varit vaken ett tag så vaknade svärmor och då vilade jag lite till.

Idag vet jag inte vad som händer.. Ska bara ta det lugnt. Hannan ska laga mat här ikväll, någon slags kines-gryta. Blir säkert gott. Va hos henne igår och kom inte hem förrns 01. Vi satt och pratade mat =) Fick lite nya tips.. Måste ju börja laga mat nu när det blir dagis/jobb. Måste ha med mig matlåda till jobbet.. Vi ligger ju inte lika nära stan nu ;) Vilket kan bli bra för ekonomin!

Tänker fortfarande på namn... Tycker även att Leon är fint. Och Emil, det är ju oxå väldigt svenskt. Men finns i många länder i olika varianter och uttal. Så det skulle faktiskt passa. Libanons förra president hette tydligen Emil, fast det stavas Emile och man uttalar det som "Jamil" fast "Emil", eller som Emilio utan io. Tycker faktiskt det låter fint att säga så. Emil var ju oxå ett namn jag tänkte på om jag skulle få en till son. Men då kanske Eric får bli en Emil/Emile istället. Eller kanske Isac då.. Åh va svååårt... Tror ni något skulle passa honom? Isac, Emil eller Leon. Emil är ju även bra om man ska tänka på att det inte blir lika "stor" skillnad.

Pratade nyss med Lina på telefon.. Fick ett trevligt besked! Blir nog en liten tjej-helg i Åre v 6 =D Nice!!

Återkommer



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag röstar på Emil ;)



Ja du det kommer märkas stor skillnad i plånboken kan jag säga dig, nu när vi sitter nere i Hamnen istället för mitt i stan.. det gör det i min i alla fall =)

2009-01-06 @ 13:28:47
URL: http://lindzanengman.blogg.se/
Postat av: Titti

Har du tagit reda på hur många ggr man får byta sitt förnamn?

Jag menar om han vill byta själv när han fyllt 18?

2009-01-06 @ 15:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0