Öroninfl.

Eric hade öroninfl. på båda öronen stackarn! Det hade redan spruckit i ena örat, så det har runnit ur det örat lite idag. Men nu får han penicillin så hoppas han blir pigg. Första dosen gick inte så bra att ge, allt kom utanför munnen. Sen fick han lite till.. Efter en stund kräktes han. Typiskt! Får hoppas att det går bättre nästa gång.

Jag ska iväg till Lina om 1-2 h. Tänkte lägga upp nån annons på blocket nu, kyl/frys och matstol. Finally. Får se om någon har kvar pengar så här efter helgerna?

Malin och Sara, vi kanske kan pricka in en kväll vi kan ses tillsammans? Lite senare i veckan så Eric hinner vila upp sig lite. Jag börjar jobba på Måndag!

Ringde dagis idag, dom visste inte att han skulle börja (!) Hade blivit nåt strul med papper som inte var där dom skulle. Men nu är det ordnat som tur va. Men doktorn tyckte Eric skulle va hemma hela veckan så han börjar inte förrens på måndag. Så jag går inte på jobbet förrens efter lunch då. Blir nog bra det!

Nä, blocket var det!

Bye!


Morbror Bertil:
Kul att du hittat hit! Skulle gärna byta kylan nu mot Thailand.
Vi har varit i gbg men är hemma nu igen. Hoppas allt är bra i värmen! =)


Eric badar efter att faster klippt honom

Kommentarer
Postat av: Linda

Han vet precis hur han ska posera ;) SÖT!

2009-01-12 @ 16:20:13
URL: http://lindzanengman.blogg.se/
Postat av: carro

Oj stackarn! Engla kräktes också massar av medicinen när hon hade öroninflamation :( vilken smak fick han? hoppas att det går bra att börja jobba :O) ha en bra kväll!!!

2009-01-12 @ 19:25:46
URL: http://carroedlund.blogg.se/
Postat av: halaa

han hatar mig efter det :(

2009-01-12 @ 23:17:16
URL: http://halaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aliyah har haft öroninflammation i båda öronen många gånger så jag har blivit expert på o ge pencillin hehe.. iallafall..ett tips, när du ger pencillinen så spruta i sidan av munnen, sprutar man rakt ner i halsen så kan dom kräkas, de funkar alltid på aliyah..

Öroninflammation smittar inte om man käkar pencillin, så man kan gå på dagis ändå, bara att dagis personalen ger pencillinen, många som gör så, fast jag har ändå haft henne hemma när hon haft de, men de går o lämna dom ändå, om man måste eller vill...

2009-01-13 @ 08:50:46
URL: http://www.divamom.se/cey84
Postat av: Emma Halvarsson

Åh..jobbigt med penicillin...Oscar spyr bara han ser flaskan typ..närå men han kan inte ens ta flytande alvedon. Dom trodde mig inte när vi var inne på barnsjukhuset i våras så sköterskan skulle "visa mig hur man skulle göra" Hehe...hon fick byta kläder sen kan jag lova..Oscar körde en kaskadspya över henne ;-)

2009-01-13 @ 19:17:17
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jobbit att han ska va sjuk.

Bon kräkdes som bara den när han fick pencillin.

De finns suppositorer som pencillin, det ska vi be om nästa gång påengång.

Fast förhoppnngsvis så blir det inge fler gånger..

2009-01-13 @ 20:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0