Tredje

Tack för alla kommentarer!

Alltså, det är svårt att bestämma sig. Som någon skrev, man vill ju att barnets namn ska kännas BRA! Det är ju ändå en viktig grej liksom. Tänk er själv om ni tyckte att det kändes fel att säga namnet när ni pratar med någon.

Varför vi säger två namn? Ja... Momme ville ju att han skulle heta Karim, så därför säger han det. Han säger typ att han heter "Eric för svenskar och Karim för invandrare" =P Och för mig gör det inget vad han säger, han kommer förstå tror jag.

Alltså jag ville från början ha ett lite "internationellt" namn, eller något som funkar i många länder. Eric känns "för svenskt".. Hade han haft en helsvensk pappa hade jag ju inte brytt mig lika mkt. Det är ju inte hela världen heller att det är ett svenskt namn. Men det känns inte som att det passar.. Många andra vanliga svenska namn funkar ju bra, men inte tex Pelle, Kalle, Olle, Anders, Hans, Henrik mm.. Däremot tycker jag att tex dessa funkar: Adam, Gabriel, Isac, Jakob mm.

Man vill ju att namnet ska "passa in i familjen", förstår ni vad jag menar??
"Hej jag heter Eric, min pappa heter Mohammed". Det känns liksom... "fel" på nåt sätt.

Ska gå in på nån namnsida och kika lite tror jag... Nåt måste ju kännas lite rätt i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det där fixar ni det är jag säker på!

Finns massa fina namn, ta inte vårt bara..kanske inte så lätt för vi är hemliga med namnen.

Har precis ändrat oss om det blir en kille.

Men det är ju svårt med namn.

Vi hade nästan bestämt Bon men vi ville se om det passade på han först och det gjorde det ju tyckte vi.

Hur har ni det med kärleken?

2009-01-05 @ 21:48:13
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Lotta

En bra namnsida!

http://www.svenskanamn.se/visa/Wiki

2009-01-05 @ 22:04:11
Postat av: Maijsan

Isac är ett jätte fint namn :) Hoppas du kan bestämma dig, för naturligtvis ska det kännas rätt... han ska ju heta det heeela livet!!

2009-01-05 @ 23:18:25
URL: http://mmmaijsan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Adam skulle passa honom! =)

2009-01-06 @ 03:48:58
Postat av: alexandra

Vi har ett "vanligt" namn och ett utenländskt namn på våra killar, som mellannamn men som den arabiska delen av släkten använder.

Vad säger hans farmo/fastrar etc?

Hur bestämde ni er för Eric och Karim då?

Gick ni genom alla namn men hoppades att det skulle växa på honom?



Lycka till!

2009-01-06 @ 18:32:05
URL: http://:mama08.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0