Fantastiskt (!!!)

Eric sov till 07.30 idag! Såååå skönt! Det va längesen det hände, perfekt att han prickade in en lördag ;) Lär ju dröja till nästa gång!

Igår var vi i Birsta en sväng efter dagis, gick in på Toys'R'Us en sväng. Eric träffade sin dagiskompis Wille, först stod dom och kollade på varandra ett tag och log. Sen tog Wille Eric i handen och sa kom! Sen kollade dom på nån leksakshylla, så söta =) Sen träffade dom en stor giraff, men den kändes lite farlig. Så Eric går fortfarande runt och nämner "Giraffen rädd". Vi funderade på att köpa en rutschkana, men det blev ingen. 

Hem och lagade mat, blev entrecote och potatisgratäng. Mamma kom förbi ett tag. Fick fina dukar till stora matsalsbordet, la på en vit och det blev mkt bättre (bordet är ju brunt). Nu skulle man kunna måla bara benen så länge! Bilder får ni vänta med några veckor, till soffan och tv-bänken har kommit!

Vi funderar på att åka till Timrå och bada nu på förmiddagen. Sen blir det väl lunch och Eric ska sova. Får se om det blir någon kompisdejt sen! Ikväll blir det film för hela slanten i alla fall, måste börja se 6 timmars-filmen!

Imorgon ska jag ha Mary Kay-party. Fick ihop lite people tillslut =) Tur för mig det!

Nu frukost!

I brist på annat kommer en bild från Filmgalan

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad heter 6 timmars-filmen?

2009-10-24 @ 10:21:27
URL: http://liensa.blogg.se/
Postat av: -c-

Skriver här där kanske inte alltför många läser ;) Det är ingen hemlighet men heller inget jag vill skriva helt öppet om än. Har ingen mejl till dig..



Tack! Det jag skriver om just nu handlar inte om mig och B. Det har inget med vår relation till varandra att göra.



Vad gäller separationen så känns allt jättebra! Det hände ju ändå för 3 månader sedan. Så det "jobbiga" har klagt sig. Visst kan man undra om man gör rätt med tanke på barnen, men ändå mår jag bra utav det. Bättre än på länge! Jag litar på känslan och antar att jag gör rätt.



Det fanns inga känslor alls kvar att jobba på eftersom dem försvunnit de senaste året då vi haft full fokus på de nya barnet, huset och allt därkring. Vi hade inte samma värderingar, inte samma intressen.. Det kändes inte som att det fanns något över huvud taget kvar att jobba på eftersom det ändå var "fel". Vi insåg att vi inte passar ihop i längden. Det skulle aldrig hålla. Det var inte bara vanligt "vardagsgnabb" och tappad respekt för varandra som var problemet för oss =)



Jag ser bara positivt på det som kommer att ske. Jag har förmodligen gått in i väggen, inte i arbetslivet utan i själva livet. All stress och måsten och ja, allt som hör till har blivit för mycket. Jag behöver komma ifrån, finna lugnet och hitta mig själv.



Det ska bli väldigt skönt att få komma till en liten "skokartong" utan måsten och plötsliga/dyra kostnader. Att bara få ta hand om mig själv och barnen. Och framförallt att få komma till den plats där man hör hemma. Så på den fronten klagar jag inte alls än så länge =)

2009-11-10 @ 21:21:59
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: -c-

Tack! Det jag skriver om just nu handlar inte om mig och B. Det har inget med vår relation till varandra att göra.



Vad gäller separationen så känns allt jättebra! Det hände ju ändå för 3 månader sedan. Så det "jobbiga" har klagt sig. Visst kan man undra om man gör rätt med tanke på barnen, men ändå mår jag bra utav det. Bättre än på länge! Jag litar på känslan och antar att jag gör rätt.



Det fanns inga känslor alls kvar att jobba på eftersom dem försvunnit de senaste året då vi haft full fokus på de nya barnet, huset och allt därkring. Vi hade inte samma värderingar, inte samma intressen.. Det kändes inte som att det fanns något över huvud taget kvar att jobba på eftersom det ändå var "fel". Vi insåg att vi inte passar ihop i längden. Det skulle aldrig hålla. Det var inte bara vanligt "vardagsgnabb" och tappad respekt för varandra som var problemet för oss =)



Jag ser bara positivt på det som kommer att ske. Jag har förmodligen gått in i väggen, inte i arbetslivet utan i själva livet. All stress och måsten och ja, allt som hör till har blivit för mycket. Jag behöver komma ifrån, finna lugnet och hitta mig själv.



Det ska bli väldigt skönt att få komma till en liten "skokartong" utan måsten och plötsliga/dyra kostnader. Att bara få ta hand om mig själv och barnen. Och framförallt att få komma till den plats där man hör hemma. Så på den fronten klagar jag inte alls än så länge =)

2009-11-10 @ 21:25:22
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: -c-

Ojdå.. ;)

2009-11-10 @ 21:26:21
URL: http://-c-.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0