Phil&Ted

Vet fortfarande inte hur jag ska göra med vagn. Nu har jag varit på Toddler och kikat på en Phil&Ted. Den är ju himla smidig och liten för att kunna köra med två barn! Eric provade att sitta i syskonsitsen, och han satt bra där. Han lär ju inte växa SÅ mkt på någon månad att den skulle bli för liten.

Och då ligger ju den lilla bebisen under i vanliga delen som är i liggläge. Sen när den lilla inte vill ligga mer, antar att det blir 5 mån ca så sitter Eric i den vanliga delen och bebisen i sittdelen fast under vagnen. Men sen vet man ju inte hur ofta man kommer köra vagnen med båda heller. Så då sitter ju bebisen i den vanliga sitsen.

Går man till dagis tex så sitter båda. Sen kan man lämna extrasitsen där och då åker bebisen i den vanliga sittdelen. Så jag tror inte att det blir så länge och ofta man kommer dra runt på båda. Eric blir ju 3 till vintern och kanske inte vill åka heller. Så en ståbräda kan man ju ha oxå.

Känns bra att det finns många funktioner med den! Och man använder ju inte liggdelen i en vanlig vagn så överdrivet länge. Och nuförtiden är det så många vagnar som bara är framåtvända så jag ser inget problem med det. Vi bytte rätt snabbt till vanlig sittvagn så Eric har suttit framåtvänd sen tidig ålder och inte "skadats" av det. Allt blir vad man gör det till tror jag!



Finns ju även en riktig liggdel till om man vill ha. Men det tror jag inte behövs. Det som kommer kännas lite knepigt är ju att bebisen ligger där under. Men det är nog en vanesak, det är ju öppet baktill (eller genomskinligt vindskydd) så man ser ju hela tiden bebisen och den kan ligga och kolla upp på en.

Är man helt själv och måste ta sig iväg så är ju detta hur skönt som helst. Jag vet inte hur ofta det kommer hända men vill inte dra runt på en dubbelvagn. Och den här tar ju ingen plats i bilen nästan. Gillar ju Cosmos myyyycket! Men då måste man alltid vara två om båda barnen vill åka. Inte säkert att Eric vill gå/åka ståbräda hela tiden.

Så ja.... det finns ju en hel del att fundera på! För och nackdelar med allt!

Förresten Lina, du och Vide kanske kan följa med och titta på den så kan man ju prova och se hur Vide sitter där under =) Så får ni bullar sen ;)


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag ska fråga Vide om han är sugen att agera testpilot.. när tänkte ni åka? Vart?

2010-02-13 @ 08:52:20
Postat av: Anonym



Den tycker jag verkar toppen. Ta den och gör dig av med två hemma efter juli.

Den stora gröna kan väl vara sommar/sovvagn så länge så även detta gryn får sova kungligt ett tag.

Är du sugen på ngn annan färg på köksgardin i samma mönster??

2010-02-13 @ 10:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0