Men SOOOOV

Var någon dag sen nu märkte jag, jag som började bli lite duktig ;) Lat lat lat...

Eric skulle inte sova idag. Måste kolla hur länge han sover på dagis. Jag vill att han ska sova till 20. Men inte han =P Pratade lite om rutiner på jobbet idag, och vi får väl skylla oss själva lite. Har inga överhuvudtaget på kvällen. Idag tänkte jag så här ca:

19.00 Kvällsfika
19.20 Tvätta sig borsta tänderna (som lätt "glömms")
19.30 Läsa, 1-3 böcker.
sen GOD NATT

Det hela började med att han inte ens ville ha kvällsfika. Åt MKT till middag. Makaroner och korv you know ;) Så då blev det ett bad istället som han ville, för det är ju han som bestämmer? =P Aja, han fick det jag skulle ändå duscha för jag har tränat idag. Eller just ja, blev bara dusch för hans del oxå! Så helt som han hade tänkt fick han inte ;) Borsta tänderna fick han göra innan, men just ja. Nu kom jag ju på, att han skulle ju få bada med skum om han var duktig när vi borstade tänderna (!) Och han var rätt duktig, men stackarn fick inget skum. Fast han klagade inte som tur va, minnet är kort för honom ibland oxå som tur är ;)

Jag lirkade upp honom med bokpratet, han skulle få välja tre böcker. Sen skulle han sova. Han valde bara två. Så en bok läste jag två gånger. Upprepade mellan varje gång att snart är det dags att sova. När böckerna var klara så "Nu sover Spinkis och Katta och Halvan" "och alla barnen på dagis" "mormor sover oxå" "och nu ska Eric sova". Typ... Kramades lite och sa gonatt. TÄNK om han då bara kunde LE och säga GONATT och sen SOOOVA!

Önsketänkande... Jag ville även se Familjen Annorlunda som precis började. Men han klev upp femtioelva ggr, jag la tillbaka honom lika många gånger och sa att nu är det natt nu ska du sova osv. Icke! När klockan började närma sig halv så ville jag faktiskt se lite av programmet. Så då la jag han i spjälsängen så han inte kunde klättra ur och jag gick upp. Hörde att han ropade och klagade.. Men jag orkade icke. Hörde att M tog honom istället och la sig med honom i hans säng på rummet. Hörde fortfarande klagomål från unge herrens sida, men till slut. När kl närmade sig 21 så..

Ni lyckligt lottade som har barn som "bara" somnar (nästan bara) ska vara happy!

Men men, med samma rutiner framöver kanske det går lättare och lättare. Och om han inte sover så mkt på dagarna. Så det är bara att kämpa på. Till sommaren ska nattningarna ha blivit bättre!

Kunde man skriva så här mkt om en nattning? Haha.. intressant för er. Fast kanske för andra med barn, tycker själv att det är intressant att läsa om ;) Inte när det bara är "flaska välling puss och gonatt, hämta flaskan senare när barnet sover" =P Nästa barn nästa barn ;P Då jävlar! I wish..

Nu orkar jag inte printa ner något mer. Så det blev inte så mkt handling i detta inlägg! Väl mött nästa gång =P 

Hemma på dagarna sover han ofta i vagnen efter lunch. Nästan omöjligt annars!




Kommentarer
Postat av: malin

Ja men det tycker jag oxå, jag har nästan inget inplanerat nu tills jag åker. Vi kan försöka hitta en dag som passar =)

2010-01-11 @ 22:46:18
URL: http://mnordstrom.bloggagratis.se
Postat av: Lotta

Hihi, hade samma problem igår vi med. Bon skulle INTE sova.

2010-01-12 @ 08:19:26
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter kanon det där Lotta, men kolla med dagis hur länge han sover. Vi fick problem med Oscar ett tag oxå men då drog vi ner på sovningen dagtid och då gick det bra. men vi har oxå "bråkkvällar" vid sovningen i bland så det är nog rätt vanligt...tom den äldre herren kan tjura på i bland =)

2010-01-12 @ 11:31:18
URL: http://emmxan.blogg.se/
Postat av: Anonym

halv åtta är lagom i säng på tvååring



glöm din egen tv så går det säkert snabbare



tur att det är mörkt



tänk i sommar då det är helljust



lycka till (och läs inget tv program innan)

2010-01-12 @ 20:01:18
Postat av: pinglan

Vi hade ganska jobbigt med Amira när hon var mindre, men nu borstar hon tänderna själv, tar på sig pyjamasen och säger gonatt och kramas och lägger sig själv sen. Fast ibland leker hon i sängen fast hon tror att vi inte hör henne till sent sent. :)

2010-01-12 @ 22:10:54
Postat av: Sara

jobbigt, hehe. Men rutiner är ju alltid bra då det gäller nattning. Här är det ju bara C som får natta iofs, så jag har ju inte så mycket med den saken att göra. =P Och Philip är ju relativt l'tt att natta fortf, så jag kan inte klaga.

Btw..Vi måste ses nått framöver...Sugen på Donken-mat nu ju =P

Kram

2010-01-12 @ 22:39:59
URL: http://sara80.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Förstår hur det är :)

har 2 sånna busfrön



vilken fin blogg du har

2010-01-12 @ 23:12:10
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/
Postat av: j

Tack !!

Idag är jaf iaf utvilad. Min minsta sov ifrån

22-8 :) och det är inte ofta ..

hur gammal är din ?

2010-01-13 @ 08:51:55
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/
Postat av: Jessica Bergström

Kör du bara samma rutiner varje dag så kommer han säkert att "fatta galoppen" snart att han ska sova sen :)



Tack för svaret om bänken, jag ska på IKEA i morgon så då ska jag titta på det! Och tack för Grattiset också :) Jag slutade ju blogga ett tag så det är ju inte så konstigt att du inte varit in och kikat :)

2010-01-13 @ 08:54:01
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Nikita- mamma till Albin

jadu barn och deras sömn kan driva en till vansinne ibland =S



Hoppas det börjar funka bättre för er och natt-rutiner snart!



kram

2010-01-13 @ 12:12:56
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Jessica Bergström

va skönt att han hade somnat i bra tid i går :) det är svårt tycker jag med sovandet på dagarna, när Axel går på dagis så kan han sova i 2 timmar typ, men är han hemma klarar han sig på typ 45 minuter en timme... Vi får väl se om han börjar trixa med sovandet han med då får man nog se över dags vilan :)

2010-01-13 @ 13:11:44
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Anonym

Okej !

:)

2010-01-13 @ 14:25:19
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0