Första tiden

Måste ju skriva några rader så man kan gå tillbaka och läsa. Mitt minne är ju inte det bästa ;)

Imorgon har det redan gått 2 v sedan lillasyster kom! Helt sjukt vad tiden går fort, som vanligt!

Jag har haft det väldigt lyxigt dessa 2 första veckor, inte riktigt fått smaka på 2-barnsmammalivet tror jag! Dels så har svärmor varit här (åker hem imorgon) i nästan 3 v nu. Hon har verkligen varit toppen som vanligt, hjälpt till med barnen, städat och lagat mat. Ett stort TACK till henne! Förstår inte hur hon orkar med allt!? Man kan ju tro att det är hon som är 24 och inte jag! Hon har dessutom 6 barn själv och massa barnbarn! Sen har min mamma varit med Eric dom flesta dagar, tagit med honom på skogs- och badutflykter vilket han verkligen har uppskattat! Så TACK till min mamma oxå!

Vad har jag gjort då? Ammat, ammat, bytt bajsblöja, ammat osv ;) Hon äter, bajsar och sover. Fast nu sista dagarna verkar det som att magen har börjat krångla lite, hoppas verkligen inte det blir som med Eric. Jag ska köpa magdroppar och börja med redan nu och se om det hjälper.

På nätterna äter hon en del, har inte 100 koll för hon ligger bredvid mig och man somnar ju till själv. Har en vagn bredvid sängen men lägger jag dit henne så tjorvar hon bara. Och vissa nätter bajsar hon mkt, en natt tror jag hon bajsade 5 ggr. Perfekt när man vill sova ;) Men inatt gick det i alla fall 3 h till första amningen, det brukar vara mindre.

Och med Eric går det hittills jättebra! Han är så snäll med henne och vill hålla mycket. Brukar sitta med henne i soffan. Inte så mkt avundsjuka än så länge. Sitter jag och ammar är det snarare henne han vill åt än mig ;) Men det kommer väl det oxå, när det blir lite mer vardag.

Hon är så lik Eric när han var liten, jag tyckte inte det först när hon kom ut men nu ser man det. Ska bli kul att se om hon får samma hårfärg och så =)

Namnet är väl till 99% bestämt tror jag, det lutar fortfarande åt Nora. Men vi har inte slutgiltigt pratat om det. Jag säger Nora lite då och då för att prova och mormor och farmor säger Nora. Så det blir väl så =) OM det inte i sista sekund dyker upp något helt annat passande!

Älskar ♥


Kommentarer
Postat av: Nikita

åh ja är så avis :D

skönt att eric inte är avis hoppas de fortsätter så!

2010-07-19 @ 21:37:21
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Jessica Bergström

men gud va gulliga de är :)

2010-07-20 @ 20:24:15
URL: http://blogg.hermertz.se
Postat av: Lotta

Gullipluttar!

2010-07-21 @ 16:26:27
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0