Soft dag

Dag ett av fyra lediga avklarad! På förmiddagen åkte Eric med mormor till Lisa. Där fick han leka lite med Noah och hans kompis. Kom hem strax efter 15 kanske. Då blev det lite käk, lek och bad hemma. Sen bar det av till mormor igen. Själv har jag varit inne hela dagen så kände för att röra på mig.

Jag och M gick på Robin Hood. Bra film! Den var 2 h 20 min lång, trodde det skulle kännas som en evighet men det gick fort! Se den!

Linda var här på förmiddagen. Vi skulle se senaste avsnittet av The Hills. Men nä, då släpps inte avsnittet förräns ikväll. Tyyypiskt! Måste kolla om det går att se nu strax (!)

Annars har det inte hänt mkt under dagen. Har städat och grejjat lite hemma.

Jag och M har bestämt oss för att ha "ansvar" för olika rum. Och enligt M skulle det då förutom att sköta rummet även inkludera möblering. Och den andra får inte lägga sig i. Som tjej kan man då få lite panikkänsla ;) Vi har inte samma smak! Han valde Erics rum. Och han vill inte ha möblerna som är där. Iofs så hade jag tänkt flytta över en del möbler till lillasysters rum, så det gör inte så mkt. Alla "gammeldagsa" möbler i alla fall. Det nya "moderna" tycker jag måste stå kvar, har ingen annan plats för dom (är bara 3 "möbler") Så vi får se hur det blir.

Känns ändå kul att han tog upp detta. Och att han vill göra Erics rum, på sitt sätt. Jag får väl helt enkelt acceptera och hålla mig till det rosa rummet istället ;) Eric kommer nog gilla rummet på Ms sätt! Sen får vi se hur det går med det hela. Den andra får inte heller tjata om städning, utan det gör den ansvarige när den vill. Fast jag sa det att man måste ju kunna ta hem gäster och inte skämmas, kan ju inte strunta i städning på en månad =P Fast kök och badrum ska vi ta en vecka var, så en vecka slipper man helt.

Kan hoppas att vi får lite ordning på rummen nu. Är ju fortfarande inte klart fast vi snart bott här i 3 år (!) Och att det ska leda till mindre städ-tjat.

Nu ska jag surfa lite, och hoppas på att kunna se The Hills! Det gick inte än..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja förhoppningsvis mindre tjat,

men trevligare om ni kunde göra allt tillsammans.

När ska ni två hinna umgås med varandra,

om ni inte har ansvar samtidigt??

undrar vardags psykologen.

2010-05-14 @ 09:43:17
Postat av: alexandra

Låter som en bra ide, hoppas det funkar!

Hur gick det med badrummet btw? Lägg in före och efter bilder!

2010-05-21 @ 13:21:14
URL: http://mama08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0